پرداخت عوارض خروج از کشور "الکترونیکی" شد

کدخبر: ۱۵۵۷۵۱
معاون فناوری اطلاعات بانک ملی ایران از آغاز طرح پرداخت الکترونیک عوارض خروج از کشور توسط این بانک خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مسعود خاتونی معاون فناوری اطلاعات بانک ملی ایران در جمع خبرنگاران از آغاز طرح پرداخت الکترونیک عوارض خروج از کشور توسط این بانک خبر داد و اظهار داشت: از امروز سامانه پرداخت الکترونیک عوارض خروج از کشور در سایت بانک ملی فعالیت خود را آغاز کرده و قرار است یکماه و به طور آزمایشی تنها در فرودگاه امام خمینی (ره) اجرایی شود و بعد از یکماه در تمامی خروجی های زمینی، هوایی و دریایی کشور استفاده خواهد شد.

خاتونی ضمن اشاره به اینکه برای اجرای این طرح هماهنگی های لازم در ماه های گذشته بین نیروی انتظامی و سازمان امور مالیاتی انجام شده است، گفت: افراد با مراجعه به سایت بانک ملی می توانند به طور فردی، خانوادگی یا گروهی اقدام به پرداخت عوارض خروج از کشور کنند.

معاون فناوری اطلاعات بانک ملی خاطر نشان کرد: افراد باید کدملی، نام مسافر، نوع خروج از کشور (سیاحتی-زیارتی) را انتخاب و پست الکترونیک و شماره همراه خود را وارد کنند. در حال حاضر میزان عوارض خروج از کشور در سفرهای زیارتی ٣٧ هزار و ٥� � و برای سفرهای سیاحتی ٧٥ هزار تومان است.

وی با بیان اینکه اگر مردم عوارض خروج از کشور را از طریق شعب بانک ملی پرداخت کنند حتماً هنگام خروج از گیت باید رسید بانک را همراه داشته باشند، گفت: ولی در این روش فقط کافی است کد ملی مسافر به مسئول گیت داده شود. همچنین دارندگان تمام کارت‌های شتاب می توانند از این خدمت استفاده کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید