گفت و گو چاوش اوغلو با ظریف در مورد حلب

کدخبر: ۱۵۵۷۵۸
مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه گفت: در خصوص تحولات حلب، امروز با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تلفنی گفت و گو می کند.

به گزارش ایرنا، وی روز چهارشنبه در آنکارا در گفت و گو با خبرنگاران با تاکید بر اینکه هنوز کریدور انسانی برای تخلیه غیرنظامیان در حلب شروع باز نشده است، افزود: برای برقراری آتش بس توافق حاصل شده ولی باید اجرایی شود.

چاوش اوغلو با اشاره به این که در خصوص آتش بس، هر کس طرف دیگری را متهم می کند، مدعی شد که در شرایط فعلی غیرنظامیان در حلب کشته می شوند و وبال این امر بر گردن همه است و هیج کشوری نمی تواند از مسئولیت آن شانه خالی کند.

وی بیان کرد: می خواهیم که زمینه خروج غیرنظامیان از حلب فراهم شود و در این راستا شب گذشته تلفنی با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت و گو کردیم و امروز نیز با محمدجواد ظریف تلفنی گفت و گو کرده و سپس با لاوروف نیز دوباره گفت و گو خواهیم کرد.

او در خصوص برقراری آتش بس و ادعاهای نقض آتش بس نیز گفت: 10 روز پیش نیز در آنکارا زمینه گفت و گوی مسئولان روسیه با معارضان سوری را فراهم کرده بودند و مهم این است که توافق حاصل شده، اجرایی شود.

چاوش اوغلو گفت: اقدامات لازم برای تخلیه غیرنظامیان از حلب انجام شده و ترکیه آماده کمک رسانی انسانی است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید