یارانه غیرنقدی دولت با طرح تحول سلامت

کدخبر: ۱۵۵۹۰۶
وزیر بهداشت با اشاره به دستاوردهای دولت در حوزه سلامت، گفت: دولت با طرح تحول سلامت به مردم یارانه غیرنقدی می دهد.
به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر سیدحسن هاشمی عصر شنبه در مراسم افتتاح بیمارستان توریست درمانگر عرفان نیایش، اظهارداشت: دولت یازدهم ۲ برابر گذشته تخت بیمارستانی ساخته است.

وی با اشاره به بازسازی و تجهیز بیش از دو میلیون متر مربع فضای بیمارستانی در کشور، تاکید کرد: طرح تحول نظام سلامت در این دولت آغاز شد و شخص رئیس جمهوری بیش از هر کسی از این طرح دفاع می‌کند.

وزیر بهداشت افزود: دولت با اجرای طرح تحول نظام سلامت، نوعی یارانه غیر نقدی می دهد و همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به ضرورت ورود بخش خصوصی به حوزه سلامت، گفت: من معتقدم اگر بخش خصوصی را تقویت کنیم، می‌توانیم سلامت ایرانیان را تضمین کنیم. وظیفه دولت تصدی گری، بیمارستان سازی و اداره آن نیست، بلکه دولت باید به بیمه کارآمد و خرید خدمت توجه کند.

هاشمی با تاکید بر ضرورت همراهی دولت با بخش خصوصی، ادامه داد: کسانی که از بخش خصوصی در زمینه هایی مانند بیمارستان سازی، تجهیزات پزشکی و... سرمایه گذاری می‌کنند عاشق کار خود هستند. اگر به اندازه راه، ریل، خودرو و ساخت کارخانه به این حوزه توجه شود، ارائه خدمت در حوزه سلامت در کشور دگرگون می شود.

وزیر بهداشت با طرح این موضوع که اجازه دهید یک دهم درصد فاینانس‌ها به حوزه سلامت بیاید، گفت: اگر سرمایه گذاری در حوزه سلامت تشویق شود و دولت نیز همراهی کند، این حوزه می تواند یکی از اقتصادی ترین بخش‌ها باشد.

وی با اشاره به افرادی که قصد تضعیف و تخریب اقدامات دولت در حوزه سلامت را دارند، افزود: کسانی هستند که از اتفاقات رخ داده در حوزه سلامت خشنود و راضی نیستند، ولی تلاش های آنها موثر نیست، چرا که مردم جامعه پزشکی را واسطه بین خود و خدا می‌دانند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید