مشکلات مالی عربستان به سایبان‌های مسجد النبی (ص) رسید

کدخبر: ۱۵۶۰۴۳
بدهی های عربستان به شرکت پیمانکار حفظ و نگهداری سایبان های صحن مسجد النبی (ص) باعث شده است که 250 سایبان عظیم این محوطه از کار بیفتند.
به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری انگلیسی زبان 'سعودی گزت'، یک منبع مطلع اعلام کرد که به دلیل بدهی دولت عربستان و در نتیجه، نبود تجهیزات و قطعات یدکی شرکت 'اس ال راش' آلمان، شرکت سعودی 'گروه بن لادن' تعمیر و نگهداری سایبان های مذکور را متوقف کرد.

هر دو شرکت به صورت مشترک مسئولیت نگهداری و تعمیر این سایبان ها را بر عهده دارند.این منبع مطلع اضافه کرد که دو شرکت مذکور نیز بر سر مفاد قرارداد دچار اختلاف شده اند.


به گفته وی، شرکت آلمانی٬ تجهیزات و قطعات لازم برای حفظ و نگهداری این سایبان ها را در اختیار بن لادن قرار نداده است و در عربستان نیز این قطعات یافت نمی شود.
وی افزود: این سایبان ها معمولا از ساعت هفت صبح تا پنج بعد از ظهر باز می شوند اما نمازگزاران اکنون سه هفته است که بدون این سایبان ها نماز جمعه را اقامه می کنند.


هر یک از این سایبان ها 25،5 متر قطر و 40 تن وزن دارد و مساحتی بیش از 576 متر مربع را پوشش می دهند.
عربستان که به شدت به درآمدهای نفتی وابسته است، طی بیش از دو سال گذشته به دلیل کاهش شدید بهای نفت خام٬ با کسری بودجه مواجه شده است.
علاوه بر نفت، جنگ های فرسایشی که عربستان در منطقه آغاز کرده است نیز هزینه های سنگینی به ریاض تحمیل کرده است.
عربستان به دلیل مشکلات مالی٬ بسیاری از پروژه های عظیم عمرانی خود را متوقف کرده است. شمار زیادی از کارکنان شرکت های سعودی نیز به دلیل پرداخت نشدن حقوق های چندین ماهه شان با دشواری های زیادی روبرو هستند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید