محدودیت‌های آلمان برای فیس بوک، گوگل و توییتر!

کدخبر: ۱۵۶۰۴۶
وزیر دادگستری آلمان مدیران شبکه های اجتماعی فیس بوک، گوگل و توییتر را تهدید کرده که اگر موفق به پاک سازی سایت های تحت مدیریت خود از مطالب نفرت پراکنانه نشوند جریمه خواهند شد.

تی نیوز؛ به نقل از گاردین، وی هشدار داده که این جریمه ها ممکن است از اوایل سال آینده میلادی اعمال شوند. آلمان قصد دارد با وضع قوانین جدیدی شبکه های اجتماعی مشهور را مجبور به ایفای نقش فعالانه تر در زمینه مقابله با نفرت پراکنی اینترنتی کند.

از جمله اقداماتی که آنجلا مرکل صدراعظم آلمان در این زمینه مدنظر قرار داده است می‌توان به دریافت جریمه بر مبنای درآمد سالیانه و گردش مالی این شرکت ها اشاره کرد. علاوه بر این اگر سایت های یاد شده از پاک کردن مطالب ارسالی ظرف ۲۴ ساعت خودداری کنند برای آنها جریمه ای حداکثر معادل ۵۰۰ هزار یورو در نظر گرفته خواهد شد.

نگرانی در مورد سوءاستفاده از شبکه های اجتماعی برای انتشار مطالب نژادپرستانه، افراطی و … به خصوص بعد از حملات تروریستی داعش به برخی شهرهای اروپایی افزایش یافته و مقامات سیاسی این کشورها معتقدند فیس بوک، گوگل، توییتر و … به وظایف خود برای مقابله با نفرت پراکنی در اینترنت به درستی عمل نکرده اند.

در پاییز سال ۲۰۱۵ یک گروه کاری در آلمان متشکل از نمایندگان گوگل، فیس بوک، توییتر و وزیر دادگستری این کشور تشکیل شد تا این نوع محتوا ظرف ۲۴ ساعت از اینترنت پاک شود. اما در عمل چنین چیزی رخ نداد و بر اساس گزارش ماه سپتامبر دولت آلمان فس بوک تنها در ۴۶ درصد موارد به این وعده خود عمل کرد. این رقم در مورد یوتیوب ۱۰ درصد و توییتر ۱ درصد بوده که رقمی بسیار ضعیف و نامناسب محسوب می شود.

برخی منابع خبری مدعی شده اند فیس بوک برای پاک کردن ۲۰۰۰ مطلب نامناسب نژادپرستانه و نفرت پراکن ۶۰۰ نفر را به خدمت گرفته، اما این شرکت رسما موضوع مذکور را تایید نکرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید