نگرانی روانپزشکان آمریکایی از سلامت روانی ترامپ

کدخبر: ۱۵۶۰۸۵
سه استاد برجسته روانپزشکی در آمریکا با ارسال نامه‌ای به اوباما، در خصوص ثبات روانی دونالد ترامپ ابراز نگرانی شدید کردند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی ایندیپندنت؛ سه نفر از اساتید برجسته روانپزشکی آمریکا با ارسال نامه‌ای به باراک اوباما، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا "نگرانی شدید" خود را درباره ثبات روانی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب این کشور اعلام کردند.

روانپزشکان دانشکده پزشکی هاروارد و دانشگاه کالیفرنیا در این نامه از اوباما خواسته‌اند تمام تلاش خود را انجام دهد تا دونالد ترامپ پیش از ورود به کاخ ریاست جمهوری در ماه ژانویه به‌طور کامل ارزیابی پزشکی و روانی شود.

این گروه سه‌نفره از روانپزشکان اعلام کرده‌اند نمی‌توان بر اساس حدس و گمان حالات روانی شخصی را تشخیص داد ولی مشاهده رفتارهایی همچون خود بزرگ پنداری، حرکات غیرارادی و نیز حساسیت بیش از اندازه ترامپ در برابر انتقادات موجب شده وی برای حکومت بر آمریکا چندان مناسب نباشد.

در بخشی از این نامه که به امضای پزشکانی همچون جودیت هرمان، نانت گارترل و دی ماسبچر رسیده، آمده است: استانداردهای حرفه‌ای به ما اجازه نمی‌دهد تا بدون ارزیابی دقیق درباره حالات و رفتارهای شخصی مطرح نظری بدهیم. با این وجود، مشاهده علائم گسترده از عدم تعادل روانی و ناتوانی تمایز بین فانتزی و واقعیت ما را بر این داشت تا اقدامی برای بررسی سلامت روانی رئیس‌جمهور منتخب انجام دهیم.

بر اساس اطلاعات انجمن پزشکی آمریکا 9 معیار برای تشخیص "اختلال شخصیت" وجود دارد و اگر فردی 5 مورد از آن‌ها را داشته باشد باید مورد ارزیابی قرار گیرد.

در ماه اوت، باراک اوباما با انتقاد از خلق‌وخوی دونالد ترامپ، وی را برای سمت ریاست جمهوری نامناسب اعلام کرده بود.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید