با جالب ترین اسباب بازی های فناورانه سال ۲۰۱۶ آشنا شوید

کدخبر: ۱۵۶۸۳۵
فناوری فقط منحصر به صنایع مختلف نمی شود. همزمان با نفوذ فناوری به بخش های مختلف، تولید کنندگان اسباب بازی نیز سعی دارند خود را با این روند همخوان کنند.
به گزارش خبرنگار مهر، همیشه تولید کنندگان فناوری های نوین به دنبال طبقه خاصی از مشتری هستند. کودکان به عنوان قشری در حال رشد نیز طبقه محبوب و پرسودی از مشتریان حوزه فناوری محسوب می شوند. بنابراین شرکت های بزرگ نیز سعی دارند با تولید اسباب بازی های مجهز به فناوری های پیشرفته که گاهی اوقات جنبه آموزشی نیز دارند، سهمی از بازار عظیم  را به خود اختصاص دهند. در همین راستا نگاهی به برخی از جالبترین اسباب بازی های  نوین در سال ۲۰۱۶ داریم:

 توپ روباتیک

این اسباب بازی که Sphero SPRK+ نام دارد  بیشتر جنبه آموزشی دارد. در این بازی به جای کنترل توپ روباتیک به وسیله یک عصا، کاربر می تواند با یک برنامه موبایلی این روبات را کنترل کند. این بازی برای کودکان ۸ ساله و بالاتر مناسب است. می توان آنها را تشویق کرد تا در بازی هایی مانند مارپیچ یا تقلید رنگ های سیاره های منظومه شمسی از این توپ استفاده کنند. هنگام بازی کودکان می توانند داخل توپ را نیز ببیند به این ترتیب درک بهتری از توپی که کنترل می کنند خواهند داشت.

 بلوک های SAM Lab

بلوک های این بازی هوشمند مانند لگوهایی مجهز به اینترنت اشیا هستند. در بلوک ها دکمه های مختلف، موتورهای DC، سروو و ماژول های نوری RGB نیز وجود دارد.   کودکان می توانند با استفاده از برنامه ای که روی کامپیوتر پی سی یا iOS نصب می شود،  لینک های مجازی میان بلوک ها ایجاد کرده و آنها را به طور بی سیم بهم متصل کنند. به این ترتیب اسباب بازی های خاصی ساخته می شود.

این بازی نخستین مرتبه در نمایشگاه اسباب بازی لندن ۲۰۱۶ رونمایی شد. در نمایشگاه نیز از این بلوک ها برای ساخت یک اتومبیل اسباب بازی کنترل از راه دور، ساخت یک روبات و حتی زنگ بیدارباش در اتاق خواب استفاده شد که با توجه به رنگ نور خانه، طیف رنگی خاصی را از خود ساطع می کرد. اما، مهمترین مشکل این بازی شارژ کم بلوک های هوشمند بی سیم  آن است. به همین دلیل باید گاهی اوقات بازی را متوقف کرد تا بلوک ها دوباره شارژ شوند.

ساعت مچی دست ساز با Mover Kit

شرکت Tech Will Save Us چند پروژه مختلف دارد که هدف همه آنها آموزش درباره فناوری به کودکان و همزمان ساخت دستگاه هایی مانند دسته کنسول بازی های کامپیوتری، دستگاهی برای آب دادن به گل ها یا بلندگوست. درهرحال این اسباب بازی جدید که برای کودکان ۸ ساله و بالاتر مناسب است، به کودکان اجازه می دهد ساعت مچی دلخواهشان را بسازند. این اسباب بازی مجهز به حسگرهای مختلف و نور است. کودکان می توانند با استفاده از یک برنامه کدگذاری ساده، برنامه های موبایل را برای ساعت مچی شان تنظیم کنند. این برنامه موبایلی از کاربر می خواهد کارهای مختلفی انجام بدهد، مثلا بپرد، بدود یا دستش را تکان بدهد.  

 عکاسی از بلوک های Bloxels

کودکان با کنار هم قراردادن بلوک های پلاستیکی رنگی در شبکه Bloxels، می توانند یک بستر بازی ویدئویی بسازند که روی دستگاه های اندروید یا iOS قابلیت کارکرد دارد. هنگامیکه آنها یک اتاق یا سطح را می سازند، می توانند با استفاده از دوربین تلفن موبایل یا تبلت، از شبکه  شان عکس بگیرند و  به این ترتیب آنچه ساخته اند به برنامه بازی اضافه می شود. حروف و اعداد نیز به همین شکل ساخته می شوند. این بازی برای کودکان ۸ تا ۱۲ ساله مناسب است.

 قلم سه بعدی

این قلم سه بعدی  نخستین مرتبه در نمایشگاه اسباب بازی لندن رونمایی شد و در همانجا با استقبال بسیار خوبی روبرو شد. کودک به وسیله این اسباب بازی می تواند نقاشی های سه بعدی خارق العاده ای بسازد. در این قلم از رنگ بیوپلاستیکی استفاده می شود که در مجاورت هوای آزاد سرد و سخت می شود. این اسباب بازی قالب ها و نسخه های  از پیش ساخته شده ای نیز دارد که ایده هایی نیز به کودکان ارائه می کند.

بلوک های آهنربایی LittleBits

در این بازی بلوک ها به وسیله آهنربا به یکدیگر متصل می شود. این بدان معناست که حوزه کاربرد این بازی محدودتر است اماردر  عوض نیازی به انتظارربرای شارژ شدن بلوک ها نیست.  این بازی هدیه مناسبی برای کودکان است. این بازی شامل ۱۹ بلوک و راهنمایی های مرحله به مرحله برای ساخت ۸ وسیله مانند یک گاو صندوق مخفی، زنگ رستوران و غیره است.

 کامپیوتر کودکانه Kano Complete

وقتی کامپیوتری در اختیار کودکان قرار می دهید، می توانند بازی های مختلفی انجام دهند اما  به جای آن می توان ساخت یک کامپیوتر را به او آموخت. «کانو» نیز یک کیت کامپیوتر سازی برای کودکان است که هدف  آن ساخت و بازی با کامپیوتر به شیوه ای سرگرم کننده است. این اسباب بازی دستور العمل ساده ای دارد و بنابراین کارکردن با آن برای کودکان لذتبخش خواهد بود.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید