همسر دنیا فنی زاده خبر فوت وی را تایید کرد

کدخبر: ۱۵۶۸۹۹
خبر درگذشت دنیا فنی‌زاده در حالی صبح امروز منتشر شد که نزدیکان وی آن خبر را تایید می‌کردند اما مادرش خبر را تکذیب می‌کرد گویا نزدیکان وی قبل از اطلاع دادن به مادرش، خبر را به خبرگزاری‌ها داده‌اند. همسر دنیا فنی زاده نیز در گفت‌وگویی خبر فوت وی را تایید کرد.

خبرگزاری ایلنا: خبر درگذشت دنیا فنی‌زاده در حالی صبح امروز منتشر شد که نزدیکان وی آن خبر را تایید می‌کردند اما مادرش خبر را تکذیب می‌کرد گویا نزدیکان وی قبل از اطلاع دادن به مادرش، خبر را به خبرگزاری‌ها داده‌اند. همسر دنیا فنی زاده نیز در گفت‌وگویی خبر فوت وی را تایید کرد.

خبر درگذشت دنیا فنی زاده عروسک گردان کلاه قرمزی صبح امروز منتشر شد.

بدنبال انتشار این خبر  غیوری مادر دنیا فنی‌زاده خبر درگذشت این عروسک گردان را تکذیب کرد.

وی ادامه داد: دنیا در بیمارستان بستری است و مراحل درمان را سپری می‌کند. مدت‌ها پیش این شایعات را درباره پدرش پرویز فنی‌زاده می‌گفتند و امروز برای دخترم می‌گویند.

مادر عروسک‌گردان کلاه‌ قرمزی افزود: تنها کسانی که به دنیا فنی‌زاده نزدیک هستند من و خواهرش هستیم و فرد دیگری از حال وی به صورت دقیق اطلاع ندارد.

سرگیجه «دنیا فنی زاده»؛ همسر: فوت کرده، مادر: زنده است

غیوری ادامه داد: دنیا فنی‌زاده هم‌اکنون زنده است و دریکی از بیمارستان‌ها در حال مداواست.

بدنبال انتشار این صحبت‌ها مشخص شد که نزدیکان دنیا فنی زاده  قبل از آنکه خبر را به خانواده وی بدهند خبر را به خبرگزاری ها داده‌اند و خانم غیوری مادر دنیا فنی زاده از طریق خبر خبرگزاری‌ها از خبر فوت وی مطلع شده است.

همسر دنیا فنی زاده نیز در گفت‌وگویی خبر فوت وی را تایید کرد.

دنیا فنی‌زاده، متولد 1346 فرزند پرویز فنی‌زاده (بازیگر) بود. از او چندی قبل در گفت‌وگویی، پرسیده بودند که "اگر کلاه‌قرمزی باشد و شما نباشید"، گفته بود: «دو جور نبودن هست. این‌ که من کلا نباشم که این را فقط خدا می‌داند یا این‌ که من دیگر عروسک‌گردانش نباشم. غم‌انگیز است. نه این‌ که تازه با این مسئله روبه‌رو شده باشم. قبلا هم به آن فکر کرده‌ام. اگر روزی گروهم که با آنها کار می‌کنم صلاح بدانند که کنار کلاه‌قرمزی نباشم، قبول می‌کنم. فقط یک خواهش از آنها دارم: این‌ که اجازه دهند در کار باقی بمانم، حتی اگر قرار نباشد عروسک‌گردانی کنم.»

او همچنین درباره‌ی فعالیت کاری‌اش گفته بود: «تقریبا از سال ۶۴ سعی کردم هر کاری انجام شده، در بخشی از آن همکاری داشته باشم. یا در دهه فجر برای برنامه‌هایی چون«عطر گلاب»بودم اما سینمایی سه کار بود: «گربه آوازه‌خوان»، «نخودی» و سه کار «کلاه‌قرمزی» و تلویزیونی‌ها هم مثل «بز زنگوله‌پا»، «هادی و هدی»، «خاله عنکبوت»، «موش نمکی» و «جقجقه و فرفره»، «جینگیل و فینگیل» و... .

فنی زاده که مهر ماه در یک گفت‌وگوی تلفنی در برنامه‌ی تلویزیونی نیز سخن گفته بود، درباره‌ی سرطان‌اش توضیح داده بود: من اکنون ۱۰ سال است که درگیر این بیماری هستم و حدود ۲ تا ۳ سال است که وضعیتم سخت‌تر شده و دست راستم لمس شده و درگیر شیمی درمانی هستم. سال گذشته هم توانستم با دست چپ عروسک گردانی کنم چون تا جایی که بتوانم عروسکم را به کسی نمی‌دهم.

او درباره‌ی اینکه چقدر عروسک گردانی روی بیماری وی تاثیر داشته است، مطرح کرده بود: بسیاری از عروسک گردان‌ها از من می‌پرسند که آیا عروسک گردانی باعث این بیماری شده است یا خیر ولی اصلا اینگونه نیست و هیچ ارتباط علمی هم بین این دو وجود ندارد.

فنی زاده همچنین درباره عروسک گردانی کلاه قرمزی و علاقه اش به این عروسک یادآور شده بود: کلاه قرمزی پسر بزرگ من است و فرزندان من از او کوچک تر هستند. این را هم باید به دوستدارانش بگویم که او حالش بسیار خوب است.

دنیا فنی‌زاده که متولد 20 آبان 1364 است، فعالیت هنری‌اش را در سال  1364 با عروسک‌گردانی برنامه «چتر»  آغاز کرده است و در سال 1369 با عروسک‌گردانی فیلم سینمایی «گربه آوازخوان» در سینما ادامه داده است.

او عروسک‌گردان فیلم‌های سینمایی «کلاه قرمزی و پسرخاله»، «کلاه قرمزی و سروناز»، «نخودی»، «کلاه قرمزی و بچه‌ننه»، مجموعه‌های تلویزیونی «زاغچه کنجکاو»، «هادی و هدی»، «بزبز قندی»، «اتل متل»، «صندوق پست»، «قصه‌های خاله عنکبوت»، «جقجقه و فرفره»، «جینگیل و فینگیل»، «قصه‌های خاله قورباغه»، «روباه و خروس»، «دارا و سارا»، «رفوزه»، «قصه‌های آتقی»، «قصه‌های هاجر»، «موش نمکی»، «خانه گلپرانیا»، «شنگول و منگول»، «عطر و گلاب بپاشید» و «کلاه قرمزی» را در کارنامه هنری‌اش دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید