آخرین وضعیت نقل و انتقالات استقلال و پرسپولیس/ فعلا سبد خالیست!

کدخبر: ۱۵۷۲۴۱
دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که باید در لیگ قهرمانان آسیا نیز حضور داشته باشند رایزنی‌ها و نامه‌نگاری‌ها برای جذب بازیکنان مد نظر کادر فنی خود را آغاز کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، دوره نقل و انتقالات زمستانی رسما از ۱۶ دیماه آغاز خواهد شد و بنا بر اعلام برنامه تا ۱۴ بهمن نیز ادامه خواهد داشت و تیم ها این فرصت را دارند که حتی تا ۴ هفته بعد از شروع مسابقات لیگ برتر در نیم فصل دوم (هفته نوزدهم)، بازیکنان مورد نیاز خود را به خدمت بگیرند.

گرچه به صورت رسمی چند روز تا آغاز نقل و انتقالات نیم فصل باقی است، اما همه تیم‌ها فعالیت‌های خود در این حوزه را آغاز کرده و حتی با گزینه‌های مورد نظرشان باب مذاکرات رسمی را گشوده‌اند.

در میان ۱۶ تیم لیگ برتری، قطعا رفت و آمدهای دو تیم استقلال و پرسپولیس می‌تواند بیشتر مورد توجه قرار گیرد. دو تیم پر هواداری که ناچارند مثل سایر تیم ها به منظور برطرف کردن نقاط ضعف شناسایی شده شان، در جذب چند بازیکن اهتمام ورزند.

لیست خرید استقلال خلوت است. مختصر و مفید. در این لیست یک هافبک بازیساز، یک مهاجم نوک و یک مهاجم سایه به چشم می‌خورند. اما لیست خرید پرسپولیس قدری پر و پیمان تر است و در آن اسامی نظیر پراهیچ، سروش رفیعی، خلیل زاده، شایان مصلح و گادوین منشا به چشم می‌خورد. لیستی که البته شاید به آن افزوده هم شود.

نکته جالب این است که تا امروز هیچ یک از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در به خدمت گرفتن بازیکنان مورد نیازشان موفق نبوده‌اند و شواهد نیز نشان می دهد انتقال بازیکنانی مثل شهباززاده، زهیوی و مبعلی به استقلال و پراهیچ، گادوین منشا و شجاع خلیل زاده به پرسپولیس یا اصلا عملی نشود و یا به این راحتی که فکرش را می کردند عملی نشود.

استقلال و پرسپولیس روی بازیکنانی دست گذاشته اند که یا باشگاه‌های آنها تمایلی به جدایی شان ندارند و یا ارقام صدور رضایتنامه آنها به گونه‌ای تعریف شده که برای این بازیکنان مقرون به صرفه نباشد.

بازیکنان مورد نظر این دو باشگاه تنها در صورتی قادر به جابجایی هستند که باشگاه های مبداء آنها در صدور رضایتنامه همکاری لازم را به عمل آورند. از آنجایی که این باشگاه بنا به شرایط موجود، خودشان نیاز به بازیکنان مزبور دارند، به راحتی (بخوانید به ارزانی) حاضر به صدور رضایتنامه بازیکنان خود نیستند.

در این میان به نظر می‌رسد پیوستن شایان مصلح بازیکن جوان تیم سپید رود و رحیم زهیوی بازیکن جدایی طلب تیم استقلال خوزستان بیشتر از سایر گزینه ها به سرخابی‌های پایتخت محتمل از دیگر گزینه‌ها باشد.

استقلالی ها یکبار فصل گذشته طعم تلخ شکست در نقل و انتقالات زمستانی را چشیده اند، بیشتر از سرخپوشان برای محقق شدن جذب گزینه های خود در تکاپو هستند.

درحالی که رایزنی ها برای جذب بازیکنان از سوی مسئولان دو باشگاه شروع شده است اما هنوز پیوستن هیچ بازیکنی به جمع سرخابی ها قطعی نیست. این درحالی است که هر دو تیم باید در لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کنند و نیاز به تقویت فنی خود دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید