غیبت ملکه انگلیس از انظار عمومی ۱۲ روزه شد

کدخبر: ۱۵۷۲۶۶
کاخ باکینگهام اعلام کرد، الیزابت دوم در مراسم امروز (یکشنبه) در کلیسای ساندرینگهام به مناسبت سال نوی میلادی شرکت نخواهد کرد. دلیل آن، طولانی شدن روند درمان ملکه انگلیس از "سرماخوردگی شدید" عنوان شده است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، الیزابت دوم، ملکه ۹۰ ساله انگلیس مراسم روز کریسمس را هم که در مستغلات آنها در نورفولک برگزار می‌شد، به دلیل نامساعد بودن شرایط جسمانی از دست داد. این اولین بار در ۲۸ سال گذشته بود که ملکه نتوانست در این مراسم شرکت کند.

ملکه و همسر ۹۵ ساله او شاهزاده فیلیپ ماه دسامبر با یک روز تاخیر به تعطیلات رفتند. سخنگوی کاخ باکینگهام گفته است که ملکه "هنوز بهبودی حاصل نکرده است." با این حال شاهزاده فیلیپ سالخورده که گفته می‌شد او هم دچار سرماخوردگی شدید بود، در مراسم امروز حاضر می‌شود. ظاهرا شاهزاده فیلیپ زودتر روند درمان را طی کرده است.

اکنون ۱۲ روز از زمان آخرین حضور ملکه در انظار عمومی می‌گذرد و همین امر به شایعاتی درباره احتمال مرگ او دامن می‌زند. این شایعات که با حساب توئیتری جعلی بی‌بی‌سی شروع شد، کاخ باکینگهام را وادار کرد تا با صدور بیانیه‌ای مرگ الیزابت دوم را تکذیب کند و بگوید که او و همسرش به سرماخوردگی مبتلا شدند.

الیزابت دوم متولد ۲۱ آوریل ۱۹۲۶ (۳۱ فروردین ۱۳۰۵)، ملکه سلطنتی بریتانیا، کانادا، استرالیا و نیوزیلند و رئیس اتحادیه کشورهای مشترک المنافع است. او همچنین ملکه ۱۲ کشور است که از زمان آغاز سلطنت او مستقل شده‌اند: جامائیکا، باربادوس، باهاما، گرنادا، پاپوآ گینه نو، جزایر سلیمان، تووالو، سنت لوسیا، سنت وینسنت و گرنادین، آنتیگوا و باربودا، بلیز و سنت کیتس و نویس. او هم‌چنین رئیس عالی کلیسای انگلستان است.

الیزابت دوم دارای رکورد طولانی‌ترین دوره سلطنت در تاریخ بریتانیاست. نهم سپتامبر ۲۰۱۵ میلادی، ۶۳ سال و ۲۱۶ روز از آغاز سلطنت الیزابت دوم گذشت و به این ترتیب، رکورد طولانی‌ترین دوره سلطنت که به ملکه ویکتوریا، فرمانروای بریتانیا در قرن نوزدهم تعلق داشت، شکسته شد.

او پس از مرگ پدرش شاه جورج ششم در ۶ فوریه ۱۹۵۲ به این مقام رسید. الیزابت دوم، تاکنون در بریتانیا شاهد فعالیت ۱۲ نخست‌وزیر بوده و ترزا می، نخست‌وزیر کنونی بریتانیا، سیزدهمین نخست‌وزیری است که در زمان سلطنت او دولت تشکیل داده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید