آتش جنگ برانکو - کارلوس شعله ور شد

کدخبر: ۱۵۷۴۵۵
دوباره در شیپور جنگ دمیده شد. غروب یکشنبه وقتی اعلام قطره‌چکانی لیست بازیکنان تیم‌ملی به پایان رسید و مشخص شد پرسپولیس باز هم با هفت بازیکن رکورددار تیم‌ملی است، همه منتظر واکنش برانکو ایوانکوویچ بودند. سرمربی کروات سرخپوشان اما اظهار نظر در این مورد را به صبح دوشنبه موکول کرد. چنین وعده‌ای، برای مخاطبان و ناظران عجیب بود، اما برانکو برای این کارش دلیل داشت. او این یک شب را هم دندان روی جگر گذاشت تا تکلیف قطعی مسابقه دوستانه ایران و مراکش مشخص شود؛ دیداری که برای اردوی زمستانی در امارات برنامه‌ریزی شده بود، اما هر ساعت خبرهای ضدونقیضی در مورد انجام یا لغو آن منتشر می‌شود. در نهایت هم صبح دیروز به‌طور رسمی اعلام شد این مسابقه برگزار نمی‌شود و به این ترتیب برانکو آماده تاخت و تاز دوباره به کارلوس کی‌روش شد. شاید اغراق نباشد اگر بگوییم مصاحبه دیروز سرمربی پرسپولیس علیه کی‌روش، تندترین حمله او به نفر اول تیم‌ملی در این دو سال بوده است. برانکو از اینکه بازیکنان به جای استراحت در داخل کشور و تمرین با باشگاه‌ها راهی اردوی تیم‌ملی شده‌اند تا در امارات فقط تمرین کنند و هیچ مسابقه‌ای نداشته باشند، به شدت شاکی شده است.

از این صریح‌تر نمی‌شود موضع گرفت و مرزبندی کرد. دیروز برانکو در جمع خبرنگاران به وضوح ادعا کرد اگر پرسپولیس قهرمان ایران نشود یا در آسیا به جایی نرسد، مقصر اصلی کارلوس کی‌ روش است: «اگر پرسپولیس و سایر تیم‌هایی که در لیگ قهرمانان آسیا بازی دارند، موفق نشوند و اگر ما در لیگ قهرمان نشویم مقصر اصلی کی‌روش است. مقصر اصلی سازمان لیگ است که این برنامه را داده است. نمی‌دانم چه آقایی این برنامه را داده و فدراسیون هم مقصر است که این برنامه را پذیرفته است.»

برانکو سپس استدلال‌هایش را برای این ادعا مطرح می‌کند: «برنامه‌ای که برای باشگاه‌ها تهیه شده است، طوری بوده که بازیکنان بیشتر با تیم‌ملی بوده‌اند. از هفت ماهی که لیگ و تمرینات آماده‌سازی باشگاه‌ها شروع شده، بازیکنان ملی‌پوش 100 روز در اختیار تیم‌ملی بوده‌اند و باشگاه‌ها کمتر این بازیکنان را در اختیار داشتند. شاید کمتر از 100 روز بازیکنان را در اختیار داشتیم، در حالی که باید باشگاه‌ها این بازیکنان را آماده کنند. با این برنامه‌ریزی جای هیچ استراحتی برای بازیکنان نگذاشته‌اند، در حالی که بازیکنان واقعا نیاز دارند در نیم‌فصل و این تعطیلی 15 روزه استراحت داشته باشند. آنها باید خودشان را برای نیم‌فصل دوم بسیار سنگین آماده کنند؛ نیم‌فصلی که ما هر چهار، پنج روز یک بار باید بازی کنیم. در نیم‌فصل دوم بیشتر از اینکه تمرین داشته باشیم باید در هواپیما در حال سفر باشیم. ما نمی‌توانیم در آن مقطع تمرینات تاکتیکی داشته باشیم و بیشتر باید ریکاوری کنیم.»

سرمربی پرسپولیس در ادامه، بحث اردوی اخیر امارات را پیش می‌کشد: «من دوست دارم یکسری بیایند جواب بدهند و بگویند واقعا این اردوی دبی درست و عاقلانه است یا نه. آن هم اردویی بدون بازی تدارکاتی چرا که رسانه‌های مراکش از لغو بازی ایران و تیم‌ملی این کشور خبر دادند، حتی اگر بازی دیگری جایگزین این بازی کنند باز هم من می‌گویم برگزاری این اردو عاقلانه نیست. من به‌خاطر همین مساله می‌گویم مقصر کی‌روش است، مقصر رئیس سازمان لیگ، فتاحی است. همین‌طور فدراسیون که این نوع برنامه‌ریزی را پذیرفته است. بازیکنان به اردوی تیم‌ملی می‌روند و خسته برمی‌گردند. این را هم تا الان نگفته بودم که بازیکنان پس از هر اردو با دو سه کیلو اضافه وزن برمی‌گردند.»

برانکو در ادامه چندین طعنه پیاپی به کی‌روش می‌زند. او در مورد اینکه وزارت خارجه برگزاری اردو در امارات را ممنوع کرده، اما تیم‌ملی راهی چنین اردویی شده چنین می‌گوید: «الان هوا در آنجا خیلی خوب است. هوا گرم است و سال نو هم که هست! آیا کی‌روش به ایران آمده است؟ نه؛ من فقط پرسیدم! 100 روز بازیکنان در اختیار تیم‌ملی بوده‌اند. بپرسید که بقیه تیم‌های ملی چند روز بازیکنان‌شان را در اختیار داشته‌اند. شاید فقط تیم‌ملی سوریه بوده که بازیکنانش را بیشتر در اختیار دارد، چون آنها هم درگیر جنگ هستند و لیگی ندارند. بازیکنان آنها مسافرند و شاید هر روز هم منتظرند که تماسی به آنها برسد که خانواده آنها کشته شده است. آنها در جنگ هستند، اما ما با آنها صفر - صفر مساوی کردیم! من با کی‌روش جنگ سرد ندارم و اتفاقا به او غبطه می‌خورم. او به ما یاد داده که چطور کار کنیم و چگونه تیم‌مان را آماده کنیم. دم او گرم. این را واقعا می‌گویم!»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید