انتشار چهره واضح تروریست کلوب شبانه استانبول + عکس

کدخبر: ۱۵۷۵۲۳
مقام‌های امنیتی ترکیه آنچه را به اعتقاد آنها «واضح‌ترین تصویر» از مجری عملیات مسلحانه در کلوبی شبانه در بخش اروپایی استانبول است، منتشر و اعلام کردند، عملیات جست‌وجوی این تروریست ادامه دارد.

به گزارش مقام‌های ترکیه، روز دوشنبه آنچه را که «واضح‌ترین تصویر» از مجری حمله مسلحانه به یک کلوب شبانه در استانبول خوانده‌اند، منتشر کرده‌اند.

خبرگزاری دولتی ترکیه (آناتولی) گزارش داد، بخش مبارزه با تروریسم موفق شدند واضح‌ترین تصویر مجری حمله مسلحانه به کلوب «رنیا» در منطقه «اورطه کوی» را به‌دست بیاورد.

این خبرگزاری با اعلام این‌که ویژگی‌های ظاهری این تروریست و چهره وی به خوبی شناسایی شده است، افزود، نیروهای امنیتی به عملیات جست‌‌وجوی این شخص ادامه می‌دهند.

پیش از این، «نعمان کورتولموش» معاون نخست‌وزیر ترکیه طی کنفرانسی مطبوعاتی گفت: « اثر انگشت مهاجم و ویژگی‎های چهره او شناسایی شده است. به این ترتیب، روند شناسایی هویت او به زودی به سرانجام خواهد رسید.»

کورتولموش افزود: «روشن است که نفوذ نظامی ترکیه در سوریه از ماه آگوست، گروه‌های تروریستی و حامیان آنها را رنجانده است. این عملیات نظامی تا نابودی تمامی خطرهای فراروی ترکیه ادامه خواهد یافت.»

به گفته منابع امنیتی ناشناس در دولت ترکیه، مجری عملیات مسلحانه استانبول در نخستین ساعات سال نوی میلادی، احتمالا اهل قزاقستان یا قرقیزستان است. پلیس ترکیه همچنین معتقد است این تیراندازی، به عملیات تروریستی شش ماه پیش در فرودگاه آتاتورک شباهت‌های زیادی دارد و ممکن است هر دو به وسیله یک گروه طراحی و اجرا شده باشند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید