کنترل خودروهای هیوندای از طریق اسپیکر هوشمند Google Home میسر شد

کدخبر: ۱۵۷۵۳۴

سیستم بلولینک (Blue Link) هیوندای علاوه بر ارائه خدمات به صورت خودکار در شرایط اضطراری، می تواند کنترل خودرو از راه دور توسط موبایل، اپل واچ یا دیوایس های اندروید وِر را نیز برای کاربر فراهم سازد. حال در نمایشگاه CES این شرکت خودروساز اعلام کرد با همکاری گوگل، کنترل صوتی خودروها از طریق Google Home نیز میسر است.

با این حساب، کاربر می تواند صرفاً از طریق صحبت کردن با اسپیکر هوشمند خانگی گوگل هوم، به روشن کردن خودرو، باز و بسته کردن قفل درب ها و مواردی از این قبیل بپردازد.

علاوه بر این، بلولینک از سرویس نقشه های گوگل نیز پشتیبانی خواهد کرد، در نتیجه Home می تواند با استفاده از داده های مپس به جستجوی آدرس بپردازد، نتایج مربوط را به دست آورد، و مسیر نهایی را مستقیماً به خودرو انتقال دهد، و تمام این مراحل صرفاً با فرامین صوتی کاربر صورت می پذیرد.

البته هیچکدام از این موارد، قابلیت جدیدی محسوب نمی گردد و هیوندای پیش از این همه آنها را از طریق اسمارت فون و اسمارت واچ عرضه می کرد، و چندی پیش نیز دیدیم که فردی با دستکاری API غیر رسمی تسلا و آمازون، توانست این خودرو را از طریق اسپیکر هوشمند اکو تحت کنترل بگیرد.

با این حال، اقدام هیوندای نخستین پیاده سازی رسمی قابلیت کنترل خودرو از طریق دستیارهای هوشمند خانگی به واسطه صدا محسوب می شود. علاوه بر این، هیوندای اعلام کرد به تدریج، ویژگی های متعدد دیگری را نیز به آن اضافه خواهد کرد،  اما در مورد زمان عرضه رسمی این سرویس سخنی به میان نیاورد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید