سازمان گردشگری شهرداری تهران غیرقانونی است

کدخبر: ۱۵۷۵۵۴
رئیس کمیسیون برنامه‌ریزی و بودجه شورای شهر تهران گفت: سازمان گردشگری هنوز مصوبه شورا را ندارد و تشکیل جلسات آن غیرقانونی است.

به گزارش ایسنا، علیرضا دبیر در سیصد و هجدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکرات پیش از دستور خود گفت: جلساتی درخصوص سازمان گردشگری در مناطق و دستگاهای مختلف برگزار می‌شود ولی سازمانی در این خصوص هنوز تشکیل نشده است و خواهشا جلسه نگذارید.

وی افزود: سازمان گردشگری شهرداری تهران مصوبه‌ای از شورای شهر ندارد و برگزاری جلسات آن غیرقانونی است. مسئولان شهرداری نظارت کنند.

مجتبی شاکری: منشور حقوق شهروندی یا درگیری شهروندان

رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران نیز در جلسه امروز شورا با اشاره به ابلاغ منشور حقوق شهروندی توسط رییس جمهور قبل از طی فرایند قانونی در مجلس و قوه قضاییه، گفت: از این رو ابلاغ سند مذکور می تواند به درگیری شهروندی منجر شود و به نفع هیچ کس نیست.

مجتبی شاکری با اشاره به اینکه بر اساس اظهارات رییس جمهور در مصاحبه تلویزیونی اخیر، قرار است این منشور در قالب لایحه برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی برود، اظهار کرد: با توجه به نقش مهم این سند در تنظیم روابط شهروندان و از آنجا که قبل از طی مراحل حقوقی و عبور از فیلتر مجلس و قوه قضاییه ابلاغ شده است، می تواند به درگیر شدن شهروندان بر سر مواد ۱۲۰ گانه منشور منجر شود.

وی خاطرنشان کرد: به استناد این موضوع اکنون می توان دولت را مورد سوال قرار داد و حتی عمل دولت را نقض حقوق شهروندی برشمرد و محکوم کرد. مواردی چون وعده های عمل نشده ، گرانی مهار گسیخته، بیکاری گسترده و متوقف کردن ارجاع پرونده‌های حقوق های نجومی به قوه قضاییه و اهانت به منتقدین از آن جمله است . ضمن اینکه ابلاغ منشور مذکور با وجود اشکالات مذکور می تواند به درگیری شهروندی منجر شود که به نفع هیچ کس نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید