واکنش آمریکا به تهدیدات اتمی کره‌شمالی

کدخبر: ۱۵۷۵۹۹
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت، کره‌شمالی همچنان فناوری موشک بالستیک و هسته‌ای را پیگیری می‌کند اما ایالات متحده باور ندارد که آنها در موقعیتی باشند که بتوانند روی موشک‌هایشان کلاهک اتمی بگذارند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی یکشنبه اعلام کرد کشورش در آستانه آزمایش موشک بالستیک قاره‌پیما است و این گمانه‌زنی را به وجود آورد که در آینده بخشی از خاک آمریکا را هدف قرار دهد.

جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: معتقد هستیم که آنها در این برهه زمانی توانایی نصب کلاهک هسته‌ای روی موشک را ندارند اما این را می‌دانیم که آنها با جدیت به دنبال کسب این توانایی‌ها هستند و برنامه‌هایشان در این راستا حرکت می‌کند.

او در واکنش به این سوال که آیا با ارزیابی دونالد ترامپ درباره اینکه چین به برنامه جاه‌طلبی هسته‌ای کره‌شمالی کمک نمی‌کند، موافق است یا خیر گفت:‌ خیر ما چنین ارزیابی‌ای را قبول نداریم.

ترامپ ۲۰ ژانویه روی کار می‌آید و دوشنبه در پیامی توئیتری گفت به کره‌شمالی اجازه نخواهد داد تا یک سلاح هسته‌ای بسازد که قادر باشد به آمریکا برسد. با این حال او نگفت که چطور قرار است جلوی کره‌شمالی را بگیرد.

شون اسپایسر، سخنگوی تیم انتقالی ترامپ هم گفت که توئیت ترامپ کاملا واضح است و تحت نظارت او چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.   

در همین حال وزارت دفاع آمریکا به بیانیه کره‌شمالی برای آزمایش یک موشک بالستیک قاره‌پیما واکنش نشان داد. پیتر کوک، سخنگوی پنتاگون گفت آمریکا کاملا به توانایی‌اش در دفاع از متحدان و خاک آمریکا در صورت تهدید پیونگ‌یانگ اطمینان دارد.

پیتر کوک افزود: ما دفاع موشکی بالستیک داریم و اطمینان داریم که این چتر برای حفاظت از منطقه و خاک ایالات متحده کفایت می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید