کی‌روش پرسپولیسی‌ها را برگرداند تا مصدوم نشوند!

کدخبر: ۱۵۷۶۵۹
رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه سرمربی تیم ملی بازیکنان پرسپولیس را برگرداند تا آسیب نبینند گفت: برای آنهایی که می‌گویند چرا فدراسیون فوتبال سکوت کرده است متاسفم.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی تاج بعد از جلسه با علی اکبر طاهری سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره اتفاقات پیش آمده بین باشگاه پرسپولیس و تیم ملی فوتبال، گفت: من با طاهری صحبت کردم. واقعیت این است که یک عده دنبال این فضاها هستند! امروز هم این اتفاق رخ داده است. برای یک عده که می گویند چرا سکوت کرده اید، متاسفم.

وی افزود: گاهی اوقات سکوت باید تدبیر شود. مدیریت باید بحث دو طرف را بشنود. اینکه ما مصاحبه کنیم تا یک سایت یا یک رسانه خوشش بیاید و بگوید احسنت، سکوت نکرده اید، درست نیست.

رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد: من صحبتهای طاهری را شنیدم. دو موضوع ما را ناراحت کرده است. صرفنظر از صحبتهای سرمربی پرسپولیس، ما طبق ماده ۲۰ کمیته اخلاق، ماده ۴۹ و ۵۳ فیفا، اظهاراتی که در رسانه ها می تواند تخلف باشد، مسئولیتش برعهده آن فرد نیست. اگر این بحثها به صورت مکتوب به ما گفته می شد، قانونی بود. هر باشگاهی توسط مدیریت عالی می تواند هر اعتراضی به فدراسیون داشته باشد ولی اینکه در رسانه ها گفته شود، درست نیست. ممکن است گاهی جنبه های دیگر داشته باشد. مثلا اینکه گفته شده با سوریه جنگ زده مساوی شده و یا اردو در فلان کشور برگزار شده، این در حیطه اختیارات سرمربی پرسپولیس نیست.

تاج ادامه داد: خیلی ها از جنجال خوششان می آید. فدراسیون مسئولیت خودش را می داند. امروز باید حرفهای طاهری را می شنیدم. به طاهری گفتم سازمان لیگ قبلا جلسه گذاشت و اعلام کرد که در دوبی برنامه داریم. البته هنوز در امارات دنبال برگزاری بازی با مراکش هستیم. رایزنی هایی در حال صورت گرفتن است.

وی خاطرنشان کرد: کی روش به این نتیجه رسید که بازیکنان پرسپولیس را برگرداند تا آسیب نبینند و آسیب احتمالی متوجه خود باشگاه باشد. بعضی از مصاحبه ها و تیترها را دیدم و تاسف خوردم که چرا این اتفاق در فضای رسانه ای رخ داده. البته این اتفاق مهم بوده است. آقای طاهری محترمانه پاسخ داد و ما هم حرفمان را به ایشان زدیم. فدراسیون به صورت جدی با این موضوع برخورد می کند. یکبار باید برای همیشه برطرف شود که هر موقع اردویی داریم، اعتراضی شود، منطقی نیست.

تاج افزود: همه حیثیت ما در چند بازی آخر تیم ملی برای جام جهانی است. پرسپولیس و دیگر تیم ها هم در آسیا بازی دارند اما در آن زمان لیگ هم برگزار می شود. آن موقع است که اگر این اتفاق برای همیشه حل شود، بهتر است. ما اسفندماه در کوران مسابقات هستیم و اگر آن موقع در این بحث گیر کنیم و تیمی بازیکن ندهد، دردسرساز می شود.

رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: برنامه ریزی لیگ قهرمانان آسیا طوری است که کشورهای شرق آسیا هم درگیر هستند. من چند جلسه با شیخ سلمان داشتم. او هم قول های خوبی داد. حتی کشورهای امارات و قطر هم درگیر هستند. این اتفاقات همیشه هست.

تاج یادآور شد: سازمان لیگ برنامه اش را مدون تعیین کرده است. همین الان از تمام مدیران می خواهم اگر کسی برنامه بهتری دارد پیشنهاد بدهد تا تغییر بدهیم. از سازمان لیگ خواستم نظرسنجی انجام بدهد.

وی تصریح کرد: از منصوریان تشکر می کنم. او گفت برنامه بهتری دارم و کلی بحث کردیم و در نهایت مشخص شد برنامه او هم عملی نیست.

تاج ادامه داد: هیچکس دعوا ندارد. اگر حرفی می زنیم بر اساس آیین نامه است و سرمربی نمی تواند در این خصوص صحبت کند. اگر بحثی هست، باید کتبی به ما پیشنهاد بدهند.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سئوال که آیا برانکو باید از موضع خود کوتاه بیاید؟ گفت: کی روش آدم بزرگواری است. بالاخره پرسپولیس گفته من ضرر می کنم و گرفتار می شوم. تیم ملی به این نتیجه رسید که بازیکنان را تحویل بدهد. به طاهری هم گفتم اگر شما این حرفها را حتی تندتر با یک نامه به فدراسیون می زدید، اشکالی نداشت و ما باید جواب می دادیم.

تاج درباره اینکه امکان این هست که کی روش بعد از بازگشت، مصاحبه نکند؟ گفت: این بحثی است که یکطرف آن را شروع کرده است. به طاهری هم گفتم باید ببینیم از کجا شروع شده است. اگر امروز طاهری را نمی دیدیم و همینطوری مصاحبه می کردیم، همان کاری را کرده بودیم که پرسپولیس کرده بود. طاهری هم از این فضای ایجاد شده ناراحت بود.

وی درباره اینکه آیا امکان دارد کی روش و مربیان لیگ با هم برنامه جدیدی را برای مسابقات تدوین کنند، گفت: اگر همه مربیان باشگاه ها و سازمان لیگ را جمع کنیم، برنامه همین است. شما بگویید چه کار کنیم. شک نکنید آنها هم همین برنامه را تایید می کنند. شاید یک تغییر کوچک داشته باشد وگرنه تغییر جدی نمی شود داد.

تاج در خصوص اینکه آیا برگزاری این نشست ها به حل مشکلات کمک می کند؟ گفت: فوتبال التهاب دارد. الان چه اتفاقی افتاده است. یک برنامه ای را سازمان لیگ به باشگاه ها اعلام کرده است. مگر باشگاه ها جدای از فدراسیون هستند؟ از نظر ما تمام باشگاه ها یکی هستند و فدراسیون باید برای آنها پدری کند. به هر حال اولویت با تیم ملی است.

تاج که از رسانه ها بابت موضعگیری علیه فدراسیون فوتبال و سکوت وی در قبال این ماجرا ناراحت است، دوباره از آنها انتقاد کرد و گفت: کدام آدم عاقلی قبل از شنیدن حرفهای مدیرعامل باشگاه حرف می زند؟ به هر حال مسائلی پشت قصه پنهان است که باید شنید. مثلا ما شنیدیم که طرفداران می خواهند به فرودگاه بروند و شعار بدهند. برخوردها در فوتبال عجولانه شده است.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: استقلال در آینده ظرف ۱۲ روز سه بازی سنگین می کند. همین وضع برای تیم ملی هست. در خردادماه در یک زمان کوتاه سه بازی سنگین داریم که سرنوشت تیم ملی را برای جام جهانی مشخص می کند. خب این برنامه ها هست. تا وقتی که تقویم آسیا همینطور است، این مشکلات ادامه دارد.

تاج درباره سیگاری و قلیانی بودن ۲۰ و ۵۰ درصد فوتبالیست ها تاکید کرد: من روی این موضوع خیلی کار کردم. از دو روز پیش تا حالا پنج جلسه گذاشته ام. با خانم زهره هراتیان جلسه داشتم و گفتم مستندات شما چیست. آنها یک فرمی پر کرده اند که می تواند از نظر جامعه آماری معتبر باشد ولی کافی نیست. مثلا از یک بازیکن پرسیده اند که آیا سیگار می کشی، و او گفته خیر. بعد از بازیکن پرسیده اند فکر می کنی چند درصد در فوتبال سیگاری هستند و بازیکن پاسخ داده مثلا ۹۰ درصد. این نمی تواند ملاک باشد. مبنای آمار منتشر شده این است. البته خانم هراتیان گفت من این مطلب را اینطور عنوان نکرده ام.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید