گره کور کارلوس!

کدخبر: ۱۵۷۷۱۳
اگرچه فوتبال ایران به وقوع اتفاقات عجیب و غریب عادت دیرینه دارد، اما به راستی آنچه روز سه‌شنبه در ماجرای دیپورت هفت بازیکن پرسپولیس از اردوی امارات تیم‌ملی رخ داد، حتی از استانداردهای شگفتی‌آفرینی در فوتبال ما هم بالاتر بود! چه کسی باور می‌کرد جدل بین دو مربی شاخص، خوش‌فکر و محبوب خارجی در فوتبال کشورمان کار را به جایی برساند که کارلوس کی‌روش خشمگینانه همه شاگردان برانکو را به ایران برگرداند و لختی شمشیرش را به رخ مربی کروات بکشد؟ این اتفاق اما رخ داد تا جنگ سینیورها وارد فاز جدیدی شود.

به گزارش اقتصادنیوز ، باشگاه پرسپولیس سه‌شنبه‌شب با انتشار یک بیانیه کوتاه رسما از رفتار سرمربی تیم‌ملی گله کرد. همچنین بازیکنان ملی‌پوش پرسپولیس ظهر دیروز در دفتر سرپرست باشگاه حاضر شدند و با طاهری ملاقات کردند. طاهری گفته این جلسه به درخواست خود او ترتیب داده شده و بحث خاصی در میان نبوده است. نکته جالب اینکه این هفت نفر بدون صرف ناهار و البته گفت‌وگو با خبرنگارانی که بیرون ساختمان تجمع کرده بودند باشگاه پرسپولیس را ترک کردند. کمی دورتر اما تمرینات پرسپولیس در فضایی پرنشاط و با شعارهای حمایتی هواداران از برانکو برگزار شد تا معلوم شود این قصه سر دراز دارد.

آینده مبهم پرسپولیس

تردیدی نیست که ملی‌پوشان پرسپولیس با بدترین شرایط روحی به ایران باز گشته‌اند. هفت ستاره سرخ‌ها حالا به خوبی می‌دانند که قربانی اختلاف کی‌روش و برانکو هستند و ممکن است در سال جام‌جهانی، آینده آنها در تیم‌ملی حسابی به خطر بیفتد. در شرایطی که همه بازیکنان سعی می‌کنند خودشان را در کانون توجه سرمربی تیم‌ملی قرار بدهند و شانس حضور در روسیه را پیدا کنند، حالا پرسپولیسی‌ها روی لبه تیغ قرار گرفته‌اند. مسلم است که آنها با این روحیه در ادامه مسابقات لیگ و آسیا کار سختی خواهند داشت. در این میان چهره غمگین پرسپولیسی‌ها در فرودگاه تهران، شاید به خودی خود گویای همه مسائل بود.

تاثیر روی نقل‌وانتقالات

شکاف عمیق بین برانکو و کی‌روش درست در روزهایی پیش آمد که سروش رفیعی در بزنگاه تصمیم‌گیری برای آینده‌اش قرار گرفته و پرسپولیسی‌ها سخت روی او کار می‌کنند. به این ترتیب او احتمالا کمی در پیوستن به پرسپولیس دچار تردید خواهد شد، چرا که می‌داند در این شرایط فاصله‌اش با تیم‌ملی بیشتر خواهد شد. سروش پیش از این هم جایگاه تثبیت شده‌ای در تیم‌ملی نداشت و حالا ممکن است با حضور در پرسپولیس کار برای او سخت‌تر هم بشود.

اظهارنظر سایرین

از زمان بازگشت اجباری ملی‌پوشان پرسپولیس به اردو، چند تن از چهره‌های سرشناس فوتبال ایران در این مورد اظهارنظر کرده‌اند که عمدتا در نقد رفتار کی‌روش و عدم مدیریت صحیح فدراسیون فوتبال بوده است. محمد مایلی‌کهن در این مورد به سایت کاپ گفته: «این اردوهای پیک‌نیکی بر چه اساسی برگزار می‌شود؟ اگر قرار است بازیکنان باشگاهی در اردو باشند پس چرا همه نفرات اصلی تیم‌ملی را به امارات نبرده‌اند؟ چرا یکی از بازیکنان اصلی تیم‌ملی همین الان در شمال ایران و لب دریا انفرادی تمرین می‌کند؟ در ماجرای بازگرداندن بازیکنان پرسپولیس معتقدم کی‌روش می‌خواهد افکار عمومی را علیه برانکو کند و از طرفی بازیکنان ملی‌پوش پرسپولیس را در جبهه مقابل سرمربی‌شان قرار بدهد.» همچنین علی کریمی هم که پیش‌تر در این مجادله از برانکو حمایت کرده بود، بار دیگر همین کار را انجام داده و به خبرگزاری فارس گفته: «همیشه اولویت همه ما تیم‌ملی ایران بوده و باید هم شرایط همین‌گونه باشد. اما به اعتقاد من یکسری اتفاقات درفوتبال رخ می‌دهد که فدراسیون باید به‌عنوان مرجع اصلی به آن ورود کند. برایم سوال است که چرا تیم‌ملی باید حتما بدون بازی تدارکاتی به امارات برود و اردو برگزار کند؟ جالب اینجا است که چند مصدوم با تیم‌ملی به امارات رفته‌اند و اینها سوالاتی است که باید پاسخ داده شود. آیا اصلا فدراسیون در جریان اتفاقات رخ داده هست؟ جالب است که در حال حاضر 16 یا 17 نفر در اردوی تیم‌ملی حضور دارند که دو نفر هم مصدوم هستند و این اردو در‌چنین شرایطی برگزار می‌شود. آیا برگزاری اردو با این شرایط اصلا لازم بود؟»

شوک دوم

شوک دوم کی‌روش به تیم ملی اما ظهر دیروز اتفاق افتاد. بنا به گزارش خبرگزاری تسنیم، کی‌روش پس از اقدام به بازگرداندن هفت بازیکن ملی‌پوش پرسپولیس به دنبال مصاحبه‌های انتقادی برانکو ایوانکوویچ، دستیاران ایرانی‌اش را هم از اردو مرخص کرد و آنها را به ایران فرستاد. جواد نکونام، مارکار آقاجانیان، مهرداد خانبان، آرین قاسمی، مترجم کی‌روش و طباطبایی، مسوول مالی فدراسیون فوتبال هم ظهر دیروز از دبی به تهران بازگشتند. دستیاران ایرانی کی‌روش به جز کادر پزشکی که حضورشان در کنار تیم الزامی است، روز سه‌شنبه هم در تمرین حضور نداشتند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید