مداخله فراتر از « هک » روسیه در انتخابات آمریکا !

کدخبر: ۱۵۷۷۸۴
رییس سازمان اطلاعات ملی آمریکا می گوید، مداخله دولت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا چیزی فراتر از یک اقدام هکری بوده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، جیمز کلاپر، رییس اطلاعات ملی آمریکا در جریان جلسه پرسش و پاسخ درباره حملات سایبری در کمیته خدمات مسلح سنای آمریکا به "روش های متفاوت از سوی روسیه برای مداخله در نهادهای آمریکا" اشاره کرد.

این جلسه پرسش و پاسخ در بحبوحه تنش میان آژانس اطلاعاتی آمریکا و دونالد ترامپ، رییس جمهوری منتخب آمریکا صورت گرفته است؛ ترامپ قرار است دیداری با روسای این آژانس داشته باشد و مکررا بابت نتیجه گیری دولت واشنگتن درباره مداخله روسیه در روند انتخابات و تاثیری گذاری بر نتایج آن به گمانه زنی پرداخته است.

سناتور مارتین هنریچ، از اعضای کمیته خدمات مسلح سنای آمریکا از کلاپر پرسید که آیا فعالیت های سایبری روسیه تنها باعث تاثیرگذاری بر روند انتخابات آمریکا شده است یا خیر، گفت: درحالیکه تمرکز زیادی بر اقدامات هکری روسیه است، اما این اقدامات هکری بخشی از یک کمپین چندوجهی است که روسیه آنها را انجام می دهد.

کلاپر به تلویزیون راشاتودی روسیه اشاره کرد و گفت: این تلویزیون که از سوی دولت روسیه حمایت مالی می شود، در ترغیب یک نوع دیدگاه که همان بی اعتبار کردن سیستم ماست، بسیار فعال است. روسیه از هر وسیله ای برای بر هم زدن تمامیت و اعتبار ما استفاده می کند. روسیه از طریق رسانه های اجتماعی، اخبار جعلی و تبلیغات مخرب درباره حقوق بشر در آمریکا مطالبی را منتشر می کند.

وی ادامه داد: اقدامات روسیه همواره مورد توجه و نگرانی من هم به عنوان رییس اطلاعات ملی آمریکا و هم به عنوان یک شهروند آمریکایی بوده است.

رییس اطلاعات ملی آمریکا در اوایل جلسه پرسش و پاسخ گفت که این کمپین علیه آمریکا نوعی پروپاگاندای کلاسیک است که روسیه مدت هاست از آن استفاده می کند به ویژه زمانیکه می خواهد اطلاعات "نادرست" را اشاعه دهد.

مارسل لتر، معاون وزیر دفاع آمریکا در امور اطلاعاتی گفت که ایالات متحده باید روش هایی را مورد مطالعه قرار دهد تا علیه دشمنانش تحریم هایی را در نظر بگیرد. آمریکا می تواند برای بازدارندگی و واکنش به حملات از طریق روش هایی نظیر تحریم های اخیر باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا علیه روسیه استفاده کند.

سناتور جان مک کین نیز گفت که اگر روسیه واقعا توانسته در نتایج انتخابات آمریکا تغییراتی ایجاد کند باید آن را حمله ای علیه آمریکا دانست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید