ترامپ باز هم چینی‌ها را عصبانی کرد

کدخبر: ۱۵۷۹۵۴
در حالیکه چین به واشنگتن توصیه کرده بود اجازه ندهد رئیس منطقه تایوان وارد خاک آمریکا شود، اما تسای اینگ ون وارد هوستون آمریکا شد.

به گزارش خبرانلاین گفتگوی تلفنی دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا با «تسای اینگ ون» نیز در چند روز پیش، سبب بروز تنشهایی در مناسبات پکن و واشنگتن شده است.

از چندی پیش موضوع سفر منطقه ای تسای اینگ ون (Tsai Ing-wen) رئیس منطقه ای تایوان (چین تایپه) به آمریکا و سخنان دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا درباره تایوان، سبب بروز تنشهایی در مناسبات آمریکا و چین شده بود.

چین مراتب اعتراض شدید خود را به حضور تسای اینگ ون در آمریکا ابراز داشته است و به واشنگتن توصیه کرده بود اجازه ندهد وی وارد خاک آمریکا شود اما خانم تسای اینگ ون که برای سفر دوره ای به چند کشور آمریکای لاتین عازم منطقه شده است در مسیر حرکتش به سمت این کشورها، امروز وارد هوستون امریکا شد. رئیس دولت تایوان در این سفر به کشورهای هندوراس، نیکاراگوئه، گواتمالا و السالوادور سفر خواهد کند. او پس از هوستون در شهر سانفرانسیسکو نیز توقف خواهد داشت.

سخنگوی وزارت امورخارجه چین ضمن درخواست از واشنگتن برای خودداری از صدور مجوز فرود هواپیمای «تسای اینگ ون» در آمریکا تصریح کرده بود این کار آمریکا، پیام نادرستی را به نیروهای استقلال خواه تایوان منتقل می کند. اما آمریکا به این هشدارها توجهی نکرد.  

چین، تایوان را بخشی از خاک خودش تلقی می کند.

به هنگام ورود رئیس دولت تایوان به هوستون، حدود دویست تایوانی مقیم آمریکا به فرودگاه آمدند تا از او استقبال کنند.

گفتنی است گفتگوی تلفنی دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا با «تسای اینگ ون» نیز در چند روز پیش، سبب بروز تنشهایی در مناسبات پکن و واشنگتن شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید