تاج غائله کی روش را جمع کرد!

کدخبر: ۱۵۸۱۸۲
به نظر می‌رسد این بار هم فدراسیون فوتبال موفق شده ماجرای استعفای کارلوس کی‌روش را مدیریت کند و خطر قطع همکاری سرمربی پرتغالی را از سر بگذراند. پس از جلسه بی‌حاصل و پنج ساعته کی‌روش و مهدی تاج در دوبی، خبر استعفای کتبی کارلوس به رسانه‌های ایرانی درز کرد و موج خبری بزرگی را به وجود آورد. در این زمان خیلی‌ها نگران کوچ کی‌روش از ایران شدند. هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال بلافاصله به موضوع ورود کرد و غروب یکشنبه در این مورد تشکیل جلسه داد.
تاج غائله کی روش را جمع کرد!

به گزارش اقتصادنیوز ،  خروجی این جلسه، چندان غیرمنتظره نبود؛ اینکه هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال به اتفاق آرا با استعفای کارلوس مخالفت کرده و بنابراین او به کار در ایران ادامه خواهد داد. 24ساعت بعدتر، رئیس فدراسیون فوتبال در برنامه نود به شکل قاطعانه‌تری همین موضوع را تکرار کرد. مهدی تاج که میهمان ویژه برنامه نود این هفته بود، در گفت‌وگویش با عادل فردوسی‌پور تصریح کرد کی‌روش در ایران ماندنی است و جدایی او اتفاق نخواهد افتاد. مطابق اعلام تاج در همین مصاحبه، دیشب قرار بود کی‌روش به تهران برگردد؛ بازگشتی که طبعا می‌تواند سرآغاز تصمیم‌گیری نهایی پیرامون کیفیت ادامه حضور این مربی روی نیمکت تیم کشورمان باشد.

موضع برانکو نرم شد

جرقه آخرین دور از اختلافات کی‌روش با فدراسیون فوتبال ایران زمانی زده شد که برانکو ایوانکوویچ علیه او و کیفیت برگزاری اردوی امارات مصاحبه تندی انجام داد. شاید هیچ‌کس فکر نمی‌کرد آن مصاحبه چنین عاقبت پر از جنجالی داشته باشد، اما بازگرداندن ملی‌پوشان پرسپولیسی به ایران و نیز اعلام استعفای کی‌روش بحران را به نقطه اوج رساند. پس از این واکنش غیرمنتظره از سوی مربی پرتغالی، برانکو ابتدا اعلام کرد با دستور باشگاه از ادامه اظهارنظر در مورد تیم ملی منع شده، اما بعدتر در مصاحبه با سایت رسمی خود باشگاه پرسپولیس مواضع بسیار نرمی در قبال مربی پرتغالی اتخاذ کرد. او گفت همیشه از حامیان کی‌روش بوده و همچنان آماده همکاری با تیم ملی است. در همین راستا مربی کروات غروب دوشنبه هم راهی فدراسیون فوتبال شد و ساعتی را در جلسه با مهدی تاج گذراند. در نشست طرفین مقرر شد از این به بعد اعتراض‌ها و گلایه‌ها به جای طرح در رسانه‌ها، با نامه‌نگاری بین باشگاه و فدراسیون فوتبال طرح شود تا شاید از هیاهوی کاذب جلوگیری به عمل بیاید.

پیشگیری از بحران بعدی

مهدی تاج در برنامه نود به نکته مهمی اشاره کرد. او گفت حداقل حسن جنجال فعلی این بوده که راه صلح باز شده و تیم ملی و باشگاه‌ها از حالا می‌توانند در مورد تقویم فشرده اسفندماه به موضع مشترک برسند. در اسفندماه، سه هفته از مسابقات لیگ قهرمان آسیا برگزار خواهد شد که پرسپولیس هم در آن حضور دارد. در همان زمان قرار است اردوی مهم تیم ملی برای برگزاری مسابقه با قطر و چین نیز برگزار شود که قطعا پتانسیل بالایی برای تنش و درگیری دارد. این دو مسابقه مهم ملی که نقش بسیار پررنگی در صعود ایران به جام‌جهانی روسیه دارد، روزهای آغازین فروردین برگزار خواهد شد و قطعا برگزاری اردو برای آن، حداکثر همکاری مسوولان باشگاه‌ها را می‌طلبد. امید می‌رود شرایط فعلی به وجود آمده دست‌کم این حسن را داشته باشد که کی‌روش و سرمربیان باشگاهی –به خصوص برانکو- از حالا در آن مورد به جمع‌بندی مناسب برسند. این آخرین اردوی تیم ملی در طول لیگ شانزدهم خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید