سیستم عامل iOS 10.2.1 بتا برای دانلود در دسترس کاربران قرار گرفت

کدخبر: ۱۵۸۴۰۳
اپل که گوشی های آیفون و دستگاه هایی مانند آی پد، آی پاد و مک را طراحی، تولید و به بازار ارئه می دهد، از سیستم عامل خود به نام iOS بر روی دستگاه های خود استفاده می کند. این شرکت هر بار به روز رسانی های جدیدی به منظور بر طرف کردن باگ ها و بالا بردن قابلیت های سیستم عامل خود در اختیار کاربران قرار می دهد. اخیرا این شرکت نسخه ۴ بتا سیستم عامل iOS 10.2.1 را برای کاربران و توسعه دهندگان اپلیکیشن های تحت سیستم عامل iOS ارائه کرده است.

به گزارش کلیک، نسخه ۴ بتا سیستم عامل iOS 10.2.1 اخیراً منتشر شده است و در اختیار توسعه دهندگان اپلیکیشن های iOS قرار گرفته است. بعد از انتشار نسخه ۱۰ سیستم عامل iOS توسط شرکت اپل، متاسفانه کاربران با باگ های جدی در این نسخه از سیستم عامل اپل مواجه شدند و به همین دلیل اپل مجبور شد تا در به روز رسانی های متعدد این باگ ها را بر طرف نماید. اما اخیراً اپل در به روز رسانی جدید این سیستم عامل نسخه ۴ بتا سیستم عامل iOS 10.2.1  موبایل و دسکتاپ را در اختیار توسعه دهندگان اپلیکیشن های تحت سیستم عامل iOS قرار داده است. چندی پیش اپل macOS Sierra 10.2.3 را  در اختیار توسعه دهندگان نرم افزارهای mac قرار داده بود و هم اکنون iOS 10.2.1 بتا نسخه ۴ را برای توسعه دهندگان معتبر ارائه کرده است.

اگر شما نیز از آن دسته از کاربران آیفون آی پد یا آی پاد هستید که سیستم عامل دستگاه تان نسخه قدیمی بتا است می توانید به راحتی نسخه ۴ بتا سیستم عامل iOS 10.2.1 را بر روی دستگاه خود نصب کنید. برای این کار کافی است به اینترنت متصل شوید. از طریق  Setting app در بخش General گزینه Software Update را انتخاب کرده و آخرین نسخه بتا این سیستم عامل را دانلود کنید. مدت زمان لازم برای به روزرسانی چندان زیاد نیست. فقط دستگاه خود را به شارژر متصل کنید تا در خلال عملیات به روزرسانی با مشکل شارژ مواجه نشوید. اگرچه اپل میزان شارژ دستگاه برای به روزرسانی را بالای ۵۰ درصد می داند اما برای جلوگیری از بروز مشکل بهتر دستگاه به شارژر متصل باشد.

هنوز مشخص نیست که چه زمانی اپل نسخه نهایی سیستم عامل iOS 10.2.1 را به صورت عمومی ارائه خواهد کرد. اما تا وقتی که این نسخه از سیستم عامل تحت پوشش نام بتا و نسخه های مختلف آن در اختیار کاربران قرار می گیرد، باید منتظر ارائه نسخه نهایی ماند. توجه داشته باشید که نسخه بتا نسخه نهایی هر سیستم عامل یا نرم افزاری نیست و تنها نسخه ای است که برخی از باگ ها در آن برطرف شده است و ممکن است هنوز باگ های دیگری نیز در آن وجود داشته باشد که به مرور در به روز رسانی های بعدی بر طرف خواهد شد.

اپل همواره سعی داشته است تا کاربران خود را شگفت زده کند. برای مثال بعد از ارائه نسخه ۳ بتا سیستم عامل iOS 10.2.1 بسیاری از کاربران تصور می کردند که نسخه نهایی این سیستم عامل ارائه خواهد شد اما امروز شاهد ارائه نسخه ۴ بتا این سیستم عامل هستیم. بسیاری از کارشناسان به توسعه دهندگان و همچنین کاربران معمولی سیستم عامل iOS 10.2.1 پیشنهاد می کنند که سیستم عامل خود را به آخرین نسخه بتا یعنی بتا ۴ iOS 10.2.1 به روز رسانی نمایند. به نظر می رسد در به روز رسانی جدید این نسخه از سیستم عامل اپل باگ های اساسی و مشکلات بزرگی را بر طرف کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید