بسته‌های اینترنت موبایل گران می‌شوند

کدخبر: ۱۵۸۵۸۴
اپراتورهای موبایل ایران یکی از ارزان‌ترین تعرفه‌های اینترنت دیتا را در دنیا عرضه می‌کنند اما احتمال دارد که به‌زودی این رویه تغییر کند.

جی اس ام؛ به گزارش جی‌اس‌ام و به نقل از ایتنا، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات علی‌رغم تمامی پیش‌بینی‌ها، به شکلی هوشمندانه اپراتورهای موبایل را ترغیب به افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی کرد و از ورود به تعیین کف قیمت اینترنت منصرف شد.

در شرایطی که انتظار می‌رود اپراتورهای موبایل جهت جبران کاهش درآمدهای ناشی از مکالمه و پیامک به سمت افزایش نرخ در حوزه دیتا بروند اما شاهد رویه‌ای معکوس هستیم؛ به گونه‌ای که اپراتورها نرخ‌های دیتا را جهت رقابت بیشتر به پایین‌ترین رقم رسانده‌اند. همین موضوع باعث شده تا اپراتورهای کوچک‌تر موبایل و کسب‌وکار ADSL تحت فشار قرار گیرند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هم پیش از این عنوان کرده بود که وظیفه ما حفاظت از سرمایه گذاری‌های انجام شده در کشور است و از این جهت باید شرایطی را ایجاد کنیم تا بیزینس اینترنت ثابت (ADSL) تحت‌الشعاع دامپینگ دیتای موبایل قرار نگیرد.

پایین بودن نرخ دیتای موبایل باعث شده تا اکثر مردم، اینترنت تلفن همراه را به ADSL ترجیح دهند. اما کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به جای دخالت در طرح‌های تشویقی اپراتورها و تعیین نرخ کف برای دیتای موبایل، قیمت اینترنت ثابت (ADSL) را کاهش داد تا با این کار شرایط رقابت را در این حوزه تضمین کند.

هم‌اکنون با تبلیغ گسترده روی مودم‌های 3G/4G و قیمت پایین بسته‌های اینترنت موبایل بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند حتی در خانه و محل کار به‌جای استفاده از ADSL از اینترنت موبایل استفاده کنند. چراکه بعضا کیفیت این نوع اینترنت نیز از اینترنت ثابت بیشتر است و بدین‌ترتیب از هر نظر کاربران را راضی نگه می‌دارد.

به‌طور کلی تعرفه اینترنت موبایل و بسته‌های پیش‌پرداخت موبایل دیتا در دنیا بسیار گران‌تر از ایران است و اپراتورهای کشورمان یکی از ارزان‌ترین تعرفه‌های اینترنت موبایل را ارائه می‌دهند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید