اولین گام حمایتی زنان شاغل، بازنشستگی پیش از موعد

کدخبر: ۱۵۸۶۶۳
رئیس بسیج جامعه زنان با بیان اینکه بازنشستگی پیش از موعد زنان شاغل گام خوبی در جهت حمایت از آنها است، گفت: امیدواریم مصوبه بازنشستگی پیش از موعد زنان به سرنوشت قانون افزایش مرخصی زایمان دچار نشود و هرچه زودتر به مراحل اجرایی برسد.

مینو اصلانی در گفت‌ و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس در مورد بازنشستگی پیش از موعد زنان گفت: با توجه به اینکه این بحث گام خوبی است برای حمایت از زنان و اینکه می‌تواند به حضور اجتماعی و نقش آفرینی آنها کمک مؤثری کند گرچه هنوز با آرمان‌های حوزه اشتغال زنان فاصله زیادی دارد.

وی ادامه داد: مجلس به دنبال این است که اشتغال را در طیف‌های مختلف برای زنان تعریف کند چراکه عده‌ای آمادگی دارند نیمه وقت، پاره وقت، یا حتی دورکاری اشتغال داشته باشند این نوع آرمانی است که اشتغال را در طیف‌های مختلف تعریف کنند تا هر فردی در هر طیف و گروهی که می‌خواهد اشتغال داشته باشد.

رئیس بسیج جامعه زنان اظهار داشت: ما باید تلاش کنیم که حتی سن را هم برای استخدام زنان لحاظ نکنیم یک خانم بعد از ازدواج و بعد از اینکه فرزندانش به حدی از رشد رسیدند، می‌تواند کارآمدتر برای نظام فعالیت کند بنابراین علی رغم اینکه با آرمان‌های اشتغال زنان فاصله دارد اما گام مثبتی است که جای تقدیر از نمایندگان مجلس و به ویژه فراکسیون زنان دارد و امیدواریم سیر مراحل بعدی آن هم به خوبی طی شود و به زودی آیین نامه اجرایی آن به دستگاه‌ها ابلاغ شود.

اصلانی افزود: امیدواریم این مصوبه به سرنوشت مرخصی 9 ماهه زایمان مادران شاغل دچار و در بین راه زمین گیر نشود، تا هرچه زودتر به مرحله اجرایی شدن برسد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید