این مواد غذایی را هرگز قبل از خواب نخورید!

کدخبر: ۱۵۸۶۸۱
عواملی مانند دمای اتاق خواب، سر و صدا و روشنایی تاثیر زیادی بر روی خواب شما دارند و بسیار مهم است که تحت کنترل باشند.

به گزارش نت نوشت؛ فاکتورهای زیادی وجود دارد که می تواند در کیفیت خواب تاثیر بگذارد عواملی مانند دمای اتاق، سر و صدا و روشنایی تاثیر زیادی بر روی خوابیدن شما دارند و بسیار مهم است که تحت کنترل باشند چرا که خوب خوابیدن یکی از فاکتورهای سلامتی است اما عوامل دیگری نیز وجود دارند که معمولا توسط خیلی افراد نادیده گرفته می شوند.

غذایی که قبل از خوابیدن می خورید می تواند یک خواب راحت را به شما هدیه کند و یا خسته از خواب بیدار شوید و احساس کنید که اصلا به خواب نرفته اید غذاهای چرب و حاوی پروتئین بالا قبل از خواب از دسته غذاهایی هستند که بر روی کیفیت خواب شبانه تاثیر منفی دارند.

۱- مرغ

مرغ سرشار از پروتئین است این ماده غذایی عالی است اما قبل از رفتن به رختخواب نباید بخورید این ماده غذایی سرعت هضم را در بدن نصف می کند بنابراین وقتی مرغ را قبل از خوابیدن می خورید بدن شما  باید چندین برابر برای هضم این ماده غذایی کار کند.

در نتیجه قطعا خواب راحتی را تجربه نخواهید کرد.

۲ – شکلات تلخ

شکلات حاوی کافئین است بنابراین مصرف آن قبل از خوابیدن کار درستی نیست کافئین و تئوبرومین موجود در شکلات تلخ هر دو موجب تحریک سیستم عصبی می شوند با خوردن شکلات تلخ قبل از خوابیدن ضربان قلب بالا رفته و خوابیدن را سخت می کند.

۳ – غذاهای تند

اگر عاشق غذاهای تند و پر ادویه هستید بهتر است هر چه زودتر این غذاها را مصرف کنید خوردن غذاهای تند در وعده ی شام باعث سوزش سر دل خواهد شد و خواب شما را مختل می کند.

۴ – فست فود

فست فود ها خوشمزه هستند اما بسیار مضرند؛ خوردن این غذاها هیچ وقت توصیه نمی شود اما اگر هر از گاهی هوس کردید بهتر است خوردن آن را به وعده شام موکول نکنید مگر اینکه بخواهید شب تا صبح را با سوزش و درد معده سپری کنید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید