تاثیر یارانه‌ها در ارتباطات موبایلی و اینترنتی مردم

کدخبر: ۱۵۸۶۸۳
معاون وزیر ارتباطات از تاثیرگذاری دریافت یارانه‌ها در حجم ارتباطات موبایلی و اینترنتی شهروندان خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمد جواد آذری جهرمی صبح امروز در صبحانه کاری اتاق بازرگانی حضور یافته و در گفت‌وگو با نمایندگان بخش خصوصی، اظهار کرد: امروز در کشور با یک چالش مواجهیم که برگرفته از خواسته عمومی است.

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت ادامه داد: اکنون خواسته مردم کاهش تعرفه‌های ارتباطی است و به همین دلیل در زمان پرداخت یارانه‌ها دیده شده که رشد استفاده از شبکه‌های موبایلی قابل توجه می‌شود و این نشان از آن است که مردم علاقه‌مند به استفاده از ارتباطات هستند اما گاهی توان مالی آنها اجازه نمی‌دهد.

وی همچنین اظهار کرد: طی ماه‌های گذشته چندین مرتبه در دیتا و صوت کاهش تعرفه رخ داده، اما این تغییر تعرفه‌ها نیز شرایط را به گونه‌ای پیش می‌برد که شرکت‌های نوپا در رقابت دچار مشکلات بیشتر شده و به گلایه می‌پردازند. برهمین اساس اکنون ما با این چالش مواجهیم که تعرفه‌ها به گونه‌ای طراحی شود که در عین رضایت مردم، شرکت‌های نوپا نیز متضرر نشوند.

جهرمی افزود: البته برای این‌که چنین اتفاقی رخ دهد شرکت‌ها و بنگاه‌های کوچک با یکدیگر متحد شده تا بتوانند زمان سرمایه‌گذاری خود را افزایش دهند، برهمین اساس ما نیز در وزارت ارتباطات مشوق‌های متعددی را در نظر گرفته‌ایم تا این اتفاق رخ دهد.

 مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت در ادامه به نقش سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در این زمینه اشاره کرده و افزود: به نظر می‌رسد در این زمینه این سازمان نتوانسته به خوبی نقش خود را ایفا کند اما به هر صورت با این شیوه در آینده شرکت‌های کوچک دچار مشکلات بیشتری خواهند شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود نیز به انتقاد برخی رسانه‌ها در خصوص انتشار اخباری که طی روزهای گذشته در ارتباط با افزایش ظرفیت ترانزیت پهنای باند مطرح شده بود پرداخت و گفت: در کشور ترافیک و قیمت پهنای باند عامل مهمی در توسعه به‌شمار می‌روند و سیاست وزارت ارتباطات برآن است که نظام تعرفه‌گذاری به سمتی پیش برود که استفاده از پهنای باند به سمت پهنای باند داخل هدایت شود.

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت ادامه داد: در این حوزه طی روزهای گذشته مجلس مصوبه‌ای را ابلاغ کرد که در انتشار اخبار آن برخی رسانه‌ها مطالبی را منتشر کردند که خلاف واقع بوده است. در این زمینه باید توجه داشت که ترانزیت به معنی عبور ترافیک از کشور است که براساس مجوز مجلس ۳۰ ترابیت از ظرفیت ترافیک منطقه می‌تواند از ایران عبور کند که این هدف‌گذاری هدفی بزرگ است و نیاز به تغییر ساختار شرکت زیرساخت و سرمایه‌گذاری دولت دارد.

جهرمی همچنین یادآور شد: طبق مصوبه مجلس دولت مجاز شده است که برخلاف گذشته در این حوزه از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیز بهره بگیرد که این سرمایه‌گذاری اگرچه ممکن است زودبازده نباشد، اما قطعا پرمنفعت خواهد بود.

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت در بخش پایانی صحبت‌های خود نیز به نرم‌افزارهای مختلفی که این روزها مورد استفاده قرار می‌گیرند اشاره کرد و گفت: در این حوزه اتفاقاتی رخ داده و بیشتر کشور با برخی حواشی در خصوص شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار مواجه شده است اما حاشیه‌های ایجاد شده چنان زیاد بوده که از اتفاقات اصلی صرفه‌نظر شده است.

وی ادامه داد: اکنون اگر برخی نرم‌افزارهای حمل‌ونقل شهری روی کار نیامده و اعتراض آژانس‌داران به همراه نداشتند به این نکته توجه نمی‌شد که به واسطه این نرم‌افزارها و فعالیت آنها چه میزان اشتغال ایجاد شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید