معضل مصرف بیش از حد باتری در اپلیکیشن های فیسبوک حل شد

کدخبر: ۱۵۸۶۸۵
شاید تاکنون شنیده باشید که اپلیکیشن فیسبوک به قاتل باترهای گوشی های هوشمند معروف است. به همین دلیل این شرکت برای حل این معضل بزرگ راهکاری ارائه داده است.

به گزارش کلیک، اگر شما هم جز آن دسته از کاربرانی هستید که باتری دستگاه‌ آن ها به دلیل استفاده از اپلیکیشن فیسبوک و اپلیکیشن مسنجر آن به سرعت خالی می شود، باید گفت که این مشکل ظاهرا حل شده است.

فیسبوک همیشه زیر رادار مصرف باتری بوده است، به خصوص به دلیل گرایش این اپلیکیشن به تخلیه اطلاعاتی از پلتفرمی که بر روی آن نصب شده است. هم چنین اوضاع زمانی وخیم تر شد که تعدادی از کاربران به دلیل استفاده هم زمان اپلیکیشن فیسبوک و اپلیکیشن مسنجر آن و در نتیجه خالی شدن سریع تر باتری دستگاه خود شاکی شدند. حتی بسیاری از کاربران گزارش داده اند که در هنگام استفاده از این اپلیکیشن ها باتری گوشی آن ها هر دقیقه ۱ درصد خالی می شود. این موضوع منجر شده است که مشکل از سمت سرور فیسبوک برطرف گردد و به کاربران توصیه شده است تا به با روش خروج اجباری (force quit) از اپلیکیشن خارج شوند و مجدد آن را اجرا نمایند.

یکی از کاربران در توئیتر خود نوشته است:

آیا من باید اپلیکیشن فیسبوک و مسنجر آن را از گوشی خود پاک کنم؟ چون از امروز صبح تاکنون ۱۸ درصد از باتری گوشی من را مصرف کرده است و این اتفاق در شرایطی رخ داده که حتی من یک بار هم این اپلیکیشن ها را باز نکرده ام !

David Marcus، مدیر بخش مسنجر فیسبوک، زمانی که توییت های مشابه ای را از طرف تعداد زیادی از کاربران مشاهده کرد طی پستی در توئیتر خود گفت:

این مشکل از سمت سرور برطرف گردیده است. برای حل مشکل کافی است تا اپلیکیشن را یک بار ریست نمایید. بابت مشکلات به وجود آمده بسیار متاسفیم.

در نتیجه چنانچه شما نیز با مشکل مشابه ای در این دو اپلیکیشن روبرو شده اید، از روش force quit استفاده نمایید. برای این کار منوی اپلیکیشن های اخیر (recent apps) را باز کرده و اپلیکیشن های مذکور را از لیست خارج کنید. پس از این که با موفقیت اپلیکیشن ها را بستید، دوباره آن ها را اجرا کنید و بررسی کنید که آیا مشکل برطرف گردیده است یا خیر. اگر مشکل هم چنان وجود داشت پیشنهاد ما این است که یک بار اپلیکیشن ها را پاک کرده و مجدد نصب نمایید. علاوه بر این Marcus به کاربران توصیه کرد که از نسحه های بتا استفاده نکنند و به جای آن نسخه های رسمی را بر روی دستگاه های خود نصب نمایند.

این اولین بار نیست که فیسبوک با واکنش منفی کاربران به خاطر مصرف زیاد باتری توسط اپلیکیشن هایش روبرو می شود. در واقع باید گفت که اپلیکیشن فیسبوک هنوز به عنوان اپلیکیشنی که بیشترین میزان مصرف باتری را دارد، در صدر جدول قرار گرفته است. علت اصلی غیرعادی بودن میزان مصرف باتری توسط اپلیکیشن های این شرکت، تبادل دائمی اطلاعات است که بین سرورها صورت می گیرد. اگر بخواهیم به صورت شفاف تر بیان کنیم باید گفت که اجرای برخی از ویژگی ها و امکانات این اپلیکیشن که همیشه در پس زمینه سیستم عامل در حال اجرا هستند باعث بروز این معضل می شوند. به عنوان مثال می توان به  ویژگی ارسال موقعیت مکانی اشاره کرد که از داده های GPS گوشی شما استفاده می کند تا موقعیت فعلی شما مشخص شود و در نتیجه پیشنهادات لازم بر اساس موقعیت مکانی شما از طرف فیسبوک برایتان ارسال گردد.

با توجه به توضیحاتی که داده شد پیشنهاد می گردد تا به راه حلی که Marcus به آن اشاره کرد عمل کنید و در نهایت نیز نتیجه را با ما از طریق بخش نظرات در میان بگذارید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید