عملیات اجرایی بهسازی خط ۵ مترو تهران آغاز شد

کدخبر: ۱۵۸۶۸۹
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران از آغاز عملیات اجرایی پروژه بهسازی خط ۵ با تجهیز و احداث خطوط فرعی در کارگاه اتمسفر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد احمدی بافنده با بیان اینکه در این عملیات تمام تأسیسات خط ۵۵ طبق استانداردهای جهانی مورد بازبینی و بهسازی قرار می‌گیرد، گفت: اولین بار است که پروژه بهسازی برای یک خط قطار برقی در داخل کشور صورت می‌گیرد و با توجه به اینکه ۱۸ سال از بهره برداری از خط ۵ مترو تهران می‌گذرد، بهسازی کلی این خط ضروری است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تمام تجهیزات جانبی و ماشین آلات مورد نیاز این پروژه توسط شرکت پیمانکار در پایانه مترو مهرشهر مستقر شده است، تصریح کرد: پیش از این تعیین کارگاه‌های اجرای کار، نحوه انتقال ماشین آلات، تغییر احتمالی سرفاصله حرکت قطارها، رعایت نکات ایمنی، اطلاع رسانی، آمادگی بخش‌های بحران در حین کار و کلیه جزییات فرعی به دقت مورد بررسی قرار گرفته است.

به گفته مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران ستادی به منظور تسریع در روند اجرای این پروژه، تحت عنوان ستاد اقتصاد مقاومتی و پروژه بهسازی خط ۵ با حضور معاونان و مدیران شرکت تشکیل و قوانینی برای انجام هرچه سریعتر و بهتر وضع شده است.

وی ادامه داد: با تشکیل این ستاد، پروژه به بخش‌های مختلف تقسیم شد و هر بخش مسئولیت کار محوله خود را بر عهده گرفته است.  

احمدی بافنده با اشاره به اینکه تمام بخش‌های زیرساخت، روسازی، ایمنی، کنترل پارامترهای هندسی، مقاومت در برابر زلزله، زهکشی و غیره، در این پروژه عظیم بررسی وبهسازی می‌شوند، خاطرنشان کرد: به علت اینکه بهسازی خط ۵ خللی در روند خدمات رسانی به مسافران ایجاد نکند عملیات‌های عمرانی از نیمه شب تا ۴ صبح صورت خواهد گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید