مسجدجامعی از شورای شهر استعفا داد

کدخبر: ۱۵۸۷۵۳
اخبار هفته گذشته مبنی بر احتمال استعفای احمد مسجدجامعی، عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران از شورا به‌منظور تصدی مسوولیت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، روز گذشته با انتشار تصویر نامه او رسمیت پیدا کرد.

به گزارش اقتصادنیوز، مسجدجامعی که سرلیست اصلاح‌طلبان شورای شهر در انتخابات دوره چهارم شورای شهر تهران بوده است با پذیرفتن پیشنهاد رئیس‌جمهوری برای سکانداری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران روز گذشته استعفای خود را رسما به رئیس شورای شهر تهران تسلیم کرد تا امروز در جلسه علنی شورا بررسی شود. هر چند کوچ مسجدجامعی از شورای شهر به کتابخانه ملی قطعی است، اما طبق روال استعفای او برای بررسی و تصویب، امروز در دستور کار شورای شهر قرار می‌گیرد. مسجدجامعی چهارمین عضو شورای شهر تهران پس از محمدمهدی مفتح، مهدی حجت و مسعود سلطانی‌فر است که به دنبال پیشنهاد تصدی یک مسوولیت دیگر، از حضور در چهارمین دوره شورای شهر تهران استعفا می‌دهد.

پیش از این مفتح به‌دلیل پذیرفته شدن در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی، پارلمان شهری تهران را ترک کرده بود و پس از آن مهدی حجت به‌عنوان معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از شورای شهر استعفا داد. سلطانی‌فر نیز پس از انتصاب به‌عنوان رئیس سازمان میراث فرهنگی، شورای شهر را ترک کرد و در نهایت با استعفای مسجدجامعی، شورای چهارم رکورددار استعفای اعضا نسبت به سه دوره گذشته فعالیت این نهاد شد.

مسعود سلطانی‌فر، ولی‌الله شجاع‌پوریان و علی صابری، سه عضو علی‌البدل شورای شهر تهران بودند که در هر یک از سه مورد استعفای این دوره، جایگزین اعضای قبلی شورای شهر شدند. اکنون نیز با خداحافظی مسجدجامعی از شورای شهر تهران، افشین حبیب‌زاده کلی، چهارمین عضو علی‌البدل شورای شهر که با 108 هزار رای، واجد بیشترین اقبال شهروندان نسبت به دیگر نامزدهای بازمانده از شورا بوده است، جایگزین وی خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید