پیام مرادخانی به جشنواره‌ی تئاتر فجر

کدخبر: ۱۵۸۹۵۵
معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه برگزاری سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، به این جشنواره پیام داد.

به گزارش ایسنا، «علی مرادخانی»، معاون امور هنری وزیر در این پیام آورده است: «تئاتر، ترویج فرهنگ گفتگوست. با گفتگوست که نهاد ناآرام جان و جهان، به آرامش می‌رسد و جامعه‌ای فهیم و فرهیخته شکل می‌گیرد. گفتن از هست‌ها و بایدهای زندگی و دعوت کریمانه مردم به سرزمین سعادت و رستگاری، هنر تئاتر است.

تئاتر در روزگار عسرت و حسرت، بذر امید در دل و جان آدمی می‌افشاند و روش نیک و بد زندگی را به انسان می‌آموزد و با سادگی و دلدادگی با مردم روزگار خویش، پیوند برقرار می‌سازد. پیوندی که ریشه می‌دواند و برگ و بار می‌بخشد. جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر، شجره طبیه‌ای است که هر ساله در بهار پیروزی انقلاب به بار می‌نشیند و مردم را به دیدار از صحنه‌های دل‌انگیز خود فرا می‌خواند. کارنامه‌ی تئاتر در جشنواره‌ی تئاتر فجر گشوده می‌شود و نمایی تمام از تئاتر ایران را به نمایش می‌گذارد. خوشبختانه با برنامه‌ریزی خوب مدیران و تلاش ارزشمند، هنرمندان جشنواره سی و پنجم، از پی رویدادهای مبارکی همچون سال حمایت از تئاتر، ثبت روز ملی تئاتر در تقویم رسمی، نشست مدیران هنرهای نمایشی کشورهای غرب آسیا و برگزاری رخدادهای متنوع بین‌المللی با جلال و جلوه بیشتر برگزار می‌گردد. توجه به ظرفیت‌های تئاتر استانی با برگزاری بخش فجر استانی در هفت استان که علاوه بر اجرای آثار، میزبان کارگاه‌ها و سمینارهای تخصصی و کاربردی بوده، از دیگر نشانه‌های تعالی این کارنامه است. همچنین حضور فعال گروه‌های نمایشی در بخش بین‌الملل، مجال گفتگو و فرصت تبادل نظر را فراهم ساخته است.

امیدوارم علاقمندان به تئاتر از این موقعیت ممتاز به خوبی استفاده نمایند و با بهره‌برداری شایسته تجربی و علمی از فرصت جشنواره، زمینه توسعه و تعالی تئاتر کشور را بیش از پیش مهیا نمایند.

از همه دست ‌اندرکاران برگزاری سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به ویژه داوران و هنرمندان حاضر در بخش‌های مختلف جشنواره و دبیر آن سپاسگزارم و با عرض تبریک به برگزیدگان، توفیق روز افزون اهالی تئاتر کشور را در خدمت به فرهنگ و هنر ایران اسلامی مسألت دارم.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید