شهرداری تهران برای انتقال زندان اوین آمادگی کامل دارد

کدخبر: ۱۵۹۱۰۲
معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهر شهرداری تهران، گفت: شهرداری برای انتقال زندان اوین آمادگی کامل دارد.

ناصر امانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اخباری در خصوص عدم تمایل خرید زندان اوین توسط شهرداری تهران گفت :  برای آنکه زندان اوین را تملک کنیم جلسات بسیاری با مسئولین سازمان زندان ها برگزار و نظر شهرداری به سازمان زندان ها اعلام شده است که درصورت موافقت، آماده انجام آن هستیم.

وی افزود: بخش هایی از زمین هایی که زندان اوین در آن واقع شده  دارای مشکل اسناد مالکیت قطعی است و از سازمان زندانها درخواست کردیم  ابتدا این مشکلات را رفع کنند.

وی ادامه داد: همچنین درنشست های برگزار شده به مسئولین سازمان زندانها اعلام شد که شهرداری منابع مالی لازم برای خرید مجموعه اوین به صورت نقدی را در اختیار ندارد ولی حاضر است پس از رفع مشکل اسناد زمین زندان و با تفاهم از طریق تهاتر و با استفاده از دارایی های غیر نقدی شهرداری تهران با در اختیار قرار دادن ملک یا املاک معوض با سازمان زندانها تهاترکنیم.

معاون شهردار تهران به قیمت پیشنهادی مسئولین سازمان زندانها برای مجموعه اوین اشاره کرد و گفت: قیمت باید کارشناسی و مورد توافق طرفین باشد ضمن اینکه شهردار تهران نیز دستور همکاری کامل و مساعدت در این موضوع را صادر کرده است و ما از این اقدام انصراف نداده و همچنان آماده همکاری و توافق هستیم.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران گفت: در صورت موافقت سازمانی زندان ها با پیشنهاد شهرداری، زمین این زندان پس از تملک به فضای سبز و مجموعه فرهنگی- تفریحی تبدیل خواهد شد.

پیش از این رئیس سازمان زندان ها اعلام کرده بود که فروش اوین به شهرداری تقریبا منتفی است و شهرداری رغبتی برای خرید نشان نداد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید