هشدار محققان به مادران درباره خواباندن نوزاد با تکان دادن

کدخبر: ۱۵۹۱۵۳
پژوهشگران به مادران هشدار دادند که تکان دادن کودک برای خواباندن وی در آینده مشکلات بسیاری برای آنها ایجاد خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، لیان موری، استاد روانشناسی رشد دانشگاه ریدینگ بر این باور است که نوزادان هر آنچه را در زمان خوابشان رخ می‌دهد، به یاد می‌سپارند و هر دفعه خواهان همان چیز می‌شوند.

از این رو کودکی به در آغوش گرفته شدن عادت کرده، در آینده برای خوابیدن خواستار تکان دادن خواهد بود. همچنین مادرانی که کودکان خود را با شیر دادن می‌خوابانند، باید منتظر بی‌خوابی‌های شبانه زیادی باشند.

موری که بیش از ۴۰ سال را به تحقیقات در مورد رشد کودکان پرداخته، توصیه می‌کند والدین عملکرد طبیعی کودک را در زمان خواب‌آلودگی بررسی کنند و آن شرایط را برایش آسانتر کنند.

بنابراین کودکی را که با مکیدن انگشت شصت بخواب می‌رود می‌توان در یک پتو پیچیده و دستانش را در نزدیکی دهانش قرار داد. کودکان دیگر ممکن است با مشاهده الگوهای پیچیده خواب‌آلود شوند از این رو می‌توان پارچه‌های با طرحهای مفصل را در اطراف تخت آنها قرار داد.

به گفته پرفسور موری، انجام زودتر این کار روزانه می‌توانند از ماهها بیخوابی مادران جلوگیری کند.

همچنین وی به مادران توصیه می‌کند که نوزادان را به یک روال عادت دهند چرا که این یکی از بهترین راهها برای ارتقاء قدرت مغزی آنها است و اینکه دو سال اول زندگی پایه‌گذار همه‌چیز از اجتماعی بودن تا ضریب هوشی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید