یک شرکت ضد هک، هدف هکرها قرار گرفت

کدخبر: ۱۵۹۱۶۳
اخیراً گزارشی مبنی بر اینکه تقریبا هکرها می‌توانند برای همه آسیب‌زننده باشند منتشر شده است.

ایتنا؛ اخیرا گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه هکرها می‌توانند برای همه آسیب‌زننده باشند؛ بدین ترتیب حتی یک سازمان یا شرکت قانونی وارد کننده قطعات موبایل که با همه ترفندهای ضدهک آشنا است نیز در معرض خطر قرار دارد!

شرکت امنیتی سلبریت (Cellebrite) که بیشتر به دلیل هک گوشی‌های همراه در سازمان‌های پلیسی در سراسر جهان معروف شده، اخیرا اعلام نموده که دچار نقض امنیتی برای حدود نهصد گیگابایت داده و اطلاعات شده است! بیشتر این اطلاعات بر روی ایمیل بیش از یکصد و هفتاد و هفت هزار کاربر موجود بودند.

به گزارش ایتنا به نقل از scitech daily، به اشتراک‌گذاری این اطلاعات از طریق وب‌سایتی به نام مادربرد انجام گرفته که پیش‌تر شرکت سلبریت در فناوری مربوط به هک موبایل‌ها از آن و به طریق مشکوک استفاده می‌کرده است.

در بیانیه‌ای که به تازگی منتشر شد، سلبریت در مورد تجهیزات سایت مادربرد هیچگونه نظری اعلام نکرد. در عوض، بیشتر به نقض اطلاعات تاکید کرده و معتقد است هکرها مخزنی از پایگاه داده‌ها در اختیار داشته‌اند و آنها را به یک سیستم کاربری جدید انتقال داده‌اند.

به گفته مدیر عامل شرکت سلبریت: «در حال حاضر مشخص شده که اطلاعات و داده‌های به سرقت رفته، شامل اطلاعات تماس اولیه کاربران و یا هشدارها و اطلاعیه‌هایی در خصوص محصولات برجسته شرکت سلبریت بوده است، ضمنا حتی برخی گذرواژه کاربرانی به سرقت رفته هنوز وارد سیستم جدید نشده‌اند.»

وی همچنین افزود: «تا به امروز، شرکت سلبریت از وجود هرگونه مخاطره در خصوص سرقت اطلاعات کاربران مصون بوده است، هرچند علیرغم این واقعیت، به دارندگان حساب در این شرکت توصیه می‌کنم گذرواژه‌های خود را سریعا تغییر دهند.»

از نظر کارشناسان، شرکت سلبریت در حال حاضر تنها شرکت بزرگ امنیتی در دنیاست که مورد حملات سایری قرار گرفته است. در ایالات متحده، قربانیان این حملات سایبری، شامل کارمندان آژانس امنیت ملی و وزارت دفاع می‌باشند. همچنین در ماه دسامبر، شرکت یاهو هم اعلام کرده بود که حساب‌های حدود یک میلیارد از کاربرانش از طریق ایمیل آنها مورد حمله قرار گرفته و هک شده است.

بنا به اظهارات گری داویس(Gary Davis)، سرپرست بخش امور امنیت مشتریان اینتل در سانتاکلارا، در دنیای ما هیچ چیز از امنیت مطلق برخوردار نیست؛ اکنون حتی این امر رایج شده که تبهکاران، شرکت‌هایی را مورد هک قرار دهند که در برابر این حملات سایبری، آسیب‌پذیر بنظر می‌رسند.

شایان ذکر است که مطابق اطلاعات افشا شده، این شرکت خدمات خود را علاوه بر ایالات متحده در اختیار دولت‌های روسیه، ترکیه و امارات متحده عربی نیز گذاشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید