بیش از دو ساعت نشستن خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد

کدخبر: ۱۵۹۲۷۰
یک مطالعه که به تازگی انجام شده است نشان می دهد که نشستن بی وقفه بیش از دو ساعت خطر ابتلا به سرطان را تا ۱۰ درصد افزایش می دهد.

به گزارش ایرنا از هلث، محققان دانشگاه «رگنسبورگ» آلمان با بررسی ۴۳ مطالعه مختلف که چهار میلیون نفر در آن شرکت داشتند و ۷۰ هزار مورد سرطان در آن وجود داشت متوجه شدند که نشستن طولانی مدت خطر ابتلا به برخی سرطان ها از جمله سرطان آندومتر (مخاط رحم) ، ریه و حتی روده بزرگ را افزایش می دهد.

محققان می گویند: کار کردن، غذا خوردن و تماشای تلویزیون حالت هایی است که همواره به صورت نشسته صورت می گیرد اما اگر بتوان این عادات را تغییر و آن را به صورت ایستاده انجام داد وضعیت سلامت بهتری خواهیم یافت.

مطالعات قبلی نشان داده است که نشستن زیاد ، امید به زندگی را کاهش و خطر اضافه وزن ، چاقی و دیابت را افزایش می دهد.

اما این مطالعه که به تازگی توسط دانشمندان آلمانی صورت گرفت نشان داد که نشستن طولانی مدت می تواند عواقب بسیار بدتری داشته باشد.

محققان در این مطالعه متوجه شدند که صرف نظر از فعالیت فیزیکی، نشستن خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد یعنی شما می توانید کاملا ورزشکار باشید، اما هنگامی که در طول روز دو ساعت پیاپی در حالت نشسته قرار می گیرید خطر ابتلا به سرطان آندومتر را تا ۱۰ درصد افزایش می دهید.

این مطالعه همچنین نشان داد که دو ساعت نشستن خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ و سرطان ریه را به ترتیب تا هشت و شش درصد افزایش می دهد.

این مطالعه نشان داد که برای پیشگیری از سرطان باید تا حد امکان زمان نشستن را محدودتر کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید