پاکسازی لوله گوارش و کبد از روش‌های مهم در درمان چاقی است

کدخبر: ۱۵۹۲۷۶
مدیر آموزشی انجمن علمی طب سنتی ایران گفت: پاکسازی لوله گوارش و کبد از روش‌های مهم در رفع چاقی افراد است، همچنین ورزش سریع و قوی به‌ویژه پیش از غذا, پرهیز از سکون و بی‌تحرکی, پرهیز از غذاخوردن بلافاصله پس از ورزش و فعالیت بدنی توصیه می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»؛ مریم ایران‌زاد اصل درباره روشهای درمان چاقی اظهار کرد: پاکسازی لوله گوارش و کبد از روش‌های مهم در رفع چاقی افراد است و روشهای متعددی برای پاکسازی وجود دارد، از جمله استفاده از قی‌آورها، ملین‌ها، مسهل‌ها، تنقیه‌ها، ادرارآورها، عرق‌آورها و انواع ضمادها، مالیدنیها و ماساژ با توجه به شرایط بیمار و صلاحدید پزشک، یک یا چند شیوه از این موارد تجویز می‌شود البته هیچ‌گاه دو شیوه به‌طور همزمان برای پاکسازی بدن توصیه نمی‌شود.

مدیر آموزشی انجمن علمی طب سنتی ایران افزود: برخی بیماران نیازمند ادامه این داروها تا پایان دوره درمانی هستند که با توجه به صلاحدید پزشک، چند وقت یک‌ بار داروها تغییر می‌کنند و در هر مرحله، داروهای لاغر‌کننده مناسب انتخاب و تجویز می‌شود.

ایران‌زاد اصل تصریح کرد: برای رفع چاقی، ورزش سریع و قوی به‌ویژه پیش از غذا, پرهیز از سکون و بی‌تحرکی, پرهیز از غذا خوردن بلافاصله پس از ورزش و فعالیت بدنی توصیه می‌شود؛ راه رفتن در حد مقدور, حرارتی نزدیک به حرارت غریزی در بدن ایجاد می‌کند و روش مناسبی برای تحلیل و از بین بردن رطوبات بدون ایجاد عارضه است.

وی متذکر شد: اصلاح سبک زندگی و رعایت اصول 6گانه نگاهداشت تندرستی، به‌تنهایی در درمان چاقی مؤثر نیست و باید مواد زائد و رطوبت‌های تجمع یافته در بدن با روش‌های درمانی مناسب یعنی رژیم غذایی، دارو، برنامه ورزشی و غیره تحلیل و دفع شود و پس از دستیابی به وزن سلامتی، برای حفظ آن به تقویت و تداوم تدابیر نگهدارنده وزن پرداخته شود.

مدیر آموزشی انجمن علمی طب سنتی ایران یادآور شد: تجویز تدابیر سلامتی برای رفع چاقی توسط پزشک متخصص طب ایرانی پس از اصلاح سبک زندگی و با توجه به شرایط هر یک از بیماران، طراحی و اجرا می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید