وزیر ارتباطات تعرفه ترافیک داده داخلی را اعلام کرد

کدخبر: ۱۵۹۴۱۳
محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه رونمایی از پروژه های پستی، اعلام کرد هفته آینده فاز دوم شبکه ملی اطلاعات به بهره برداری می رسد و در این بخش از امکانات مختلفی برای کاربران رونمایی خواهیم کرد.

واعظی گفت با تصویب کمیسیون تنظیم مقررات، تعرفه ترافیک اینترنت داخلی نصف قیمت ترافیک بین المللی تعیین شده است، بنابراین تمام اپراتورها، شرکت مخابرات ایران و اپراتورهای ارتباطات ثابت موظفند از اواسط بهمن ماه، ترافیک داخلی و خارجی را تفکیک کرده و تعرفه های مصوب را روی آنها اعمال نمایند.

وزیر ارتباطات افزود این موضوع از طریق سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به طور کامل تحت نظارت قرار خواهد گرفت و حقوق مردم در این مصوبه کاملاً شفاف است.

به گفته واعظی، وب سایت هایی که در داخل کشور میزبانی می شوند و همچنین محتواهای داخلی و انواع خدماتی که بر بستر شبکه ملی اطلاعات ارائه می گردند، با نصف قیمت اینترنت جهانی محاسبه خواهند شد.

ناگفته نماند با توجه وضعیت گیج کننده طرح های کنونی اپراتورهای موبایل و شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت که بر حسب ساعت ها و حجم های مختلف ارائه می شوند، باید دید چه تمهیداتی برای اعمال مصوبه دولت مبنی بر تفکیک ترافیک داده داخلی و خارجی اندیشیده شده تا وضعیت از آنچه هست، بغرنج تر نگردد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید