بیماران دیابتی هر 6 ماه یک بار باید تحت معاینه چشم پزشکی قرار گیرند

کدخبر: ۱۵۹۴۶۶
رئیس جامعه اپتومتری ایران گفت: بیماران مبتلا به دیابت که بیش از پنج سال از بیماری آنها می گذرد، باید هر 6 ماه یک بار تحت معاینات چشم پزشکی قرار گیرند.

به گزارش گروه علمی ایرنا از جامعه اپتومتری ایران، محمدرضا محمد علیها در آستانه برگزاری سمینار پاراکلینیک در اپتومتری اظهار کرد: افراد مبتلا به دیابت که دچار خونریزی و پارگی شبکیه شده اند، باید بررسی های چشم پزشکی به صورت پیوسته انجام شود زیرا سهل انگاری در این زمینه می تواند موجب بروز نابینایی شود.

رئیس جامعه اپتومتری با بیان اینکه یک پنجم جمعیت بالای 40 سال کشور از دیابت رنج می برند، افزود: با توجه به افزایش چاقی و کم تحرکی در کشور زمینه بروز دیابت روز به روز افزایش می یابد که این رویه تهدیدی برای سلامتی بینایی جامعه است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از فعالیت اپتومتریست ها در حوزه پاراکلینیک است و تنها به تجویز یا ساخت عینک محدود نمی شود، گفت: بررسی میدان بینایی و وضعیت سلامت شبکیه، بروز یا افزایش زمینه آب مروارید و ارتباط بیماری های چشمی با سایر بیماری های سیستمی از جمله وظایف اپتومتریست ها است.

همایش پاراکلینیک در اپتومتری با هدف تشخیص به موقع بیماران و ارجاع به چشم پزشک پنجشنبه هفتم بهمن ماه در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید