شوک بزرگ به کورس قهرمانی!

کدخبر: ۱۵۹۶۰۳
از دست رفتن 4 امتیاز در 2 بازی خانگی متوالی فقط بخشی از بدشانسی های تراکتورسازی است؛ بد شانسی بزرگتر وقتی است که 5 بازیکن اصلی این تیم در مصاف با رقیب اصلی غایب باشند.

به گزارش "ورزش سه"، توقف در مسابقه ای موسوم به دربی برای تیمی که مدعی قهرمانی است خوشایند محسوب نمی شود. حسرت 2 امتیاز از دست رفته برای تراکتورسازان شاید تا پایان فصل باقی بماند، آنها بار دیگر از کسب پیروزی در خانه عاجز مانده اند و این همه ماجرا نیست. وقتی بدانیم 4 بازیکن این تیم بازی حساس هفته آینده با پرسپولیس را از دست داده اند به بدشانسی های تراکتور بیش از پیش پی می بریم.

تا قبل از بازی تراکتورسازی و ماشین سازی در دربی تبریز و به واسطه آمارهای ضد و نقیض سایت سازمان لیگ درباره تعداد اخطارهای بازیکنان خیلی ها تصور می کردند فقط محمد نوری و مهدی کیانی در خطر محرومیت قرار دارند. از سوی دیگر با توجه به مصدومیت محمد ایرانپوریان تا حدی خیال هواداران این تیم بابت نداشتن بازیکن 2 اخطاره به غیر از نوری و کیانی راحت بود اما حقیقت چیز دیگری است؛ این را دریافت اخطار توسط مهدی شریفی و خالد شفیعی مقابل ماشین سازی مشخص کرد. به عبارت بهتر این 2 بازیکن نیز در خطر محرومیت قرار داشتند و اتفاقی که تراکتوری ها از آن می ترسیدند به بدترین شکل ممکن سرشان آمد. حالا تراکتورسازی باید در غیاب 5بازیکن اصلی خود به مصاف پرسپولیس برود.

قبل از بازی دیروز با ماشین سازی مشخص شده بود که محمد ایرانپوریان به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه رباط داخلی نمی تواند مقابل پرسپولیس هم به میدان برود. اخراج مهدی کیانی(به حق یا ناحق) دومین بازیکنی که حق حضور در بازی حساس هفته بیستم را ندارد مشخص کرد. این اما پایان کار نبود 2 کارت زردی که مهدی شریفی و خالد شفیعی دریافت کردند آنها را 3 اخطاره کرد و این یعنی محرومیت از بازی با پرسپولیس.

پنجمین بازیکنی که احتمالا بازی با پرسپولیس را از دست می دهد هادی محمدی است. مدافعی که در غیاب محمد ایرانپوریان به یک مدافع راست تبدیل شده بود از ناحیه زانو احساس درد کرد و در نیمه دوم بازی دیروز جای خود را به هاشم بیک زاده داد. حالا حضور هادی محمدی در بازی با پرسپولیس در هاله ای از ابهام قرار گرفته و احتمال اینکه او نیز نتواند تیمش را همراهی کند کم نیست.

در چنین شرایطی تراکتورسازی 3مدافع اصلی خود را در بازی با پرسپولیس در اختیار ندارد؛ خالد شفیعی، هادی محمدی و محمد ایرانپوریان نفراتی هستند که هر کدام تاثیر گذاری ویژه ای در بازی های این فصل تراکتورسازی داشته اند و البته جایگزینی آنها با توجه به تعداد نفرات حاضر در خط دفاع کار آسانی نیست. اگر امیر قلعه نویی تا حدی خیالش راحت است برای جایگزینی مهدی کیانی یک بازیکن سرحال و با انگیزه به نام احمد نوراللهی را در اختیار دارد، به همان مقدار برای جایگزینی مدافعان غایب خود کار دشواری دارد. با توجه به جدایی محمد نادری جوان، محمدرضا مهدی زاده و هاشم بیک زاده تنها بازیکنانی هستند که می توانند در خط دفاع به میدان بروند. در این صورت احتمالا هاشم بیک زاده و سعید آقایی 2 مدافع راست و چپ تراکتورسازی خواهند بود و مهدی زاده نیز زوج بنگر را در مرکز خط دفاع تشکل خواهد داد.

از سوی دیگر با توجه به بازگشت ادینیو از مصدومیت و پایان محرومیت فرزاد حاتمی به نظر نمی رسد غیبت شریفی لطمه بزرگی به سرخپوشان تبریزی بزند.

با همه این ها به نظر می رسد تراکتورسازی که معمولا عادت به ایجاد تغییرات زیاد در یک سوم دفاعی خود ندارد روز دشواری را در هفته بیستم سپری کند. هر چند که قلعه نویی و شاگردانش خوب می دانند تنها 3امتیاز دیدار با پرسپولیس است که می تواند این تیم را در کورس قهرمانی نگه دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید