این خمیر دندان طبیعی را خودتان در منزل بسازید و استفاده کنید!

کدخبر: ۱۵۹۷۲۲
بهداشت دهان و دندان برای هر فردی بسیار مهم است. بسیاری از مشکلات دهان و دندان علاوه بر ناراحتی هایی که برای فرد دارد می تواند منجر به مشکلات بزرگتری همچون بیماری های قلبی، آلزایمر، سکته های مغزی و بیماری های تنفسی نیز شود.

شهر خبر؛ بهداشت دهان و دندان برای هر فردی بسیار مهم است. بسیاری از مشکلات دهان و دندان علاوه بر ناراحتی هایی که برای فرد دارد می تواند منجر به مشکلات بزرگتری همچون بیماری های قلبی، آلزایمر، سکته های مغزی و بیماری های تنفسی نیز شود. برای اینکه از سلامت دهان و دندان خود مطمئن شوید هر شش ماه به دندانپزشک مراجعه کنید. اما در فواصل این مراجعه باید مراقب سلامتی آن ها باشید. اما چکار می توانیم برای دندان هایمان کنیم تا سالم بمانند؟

قدم بعدی برای سلامت دهان و دندان کنار گذاشتن خمیر دندان است. بسیاری از خمیر دندان های موجود در بازار سرطانزا و حساسیت زا هستند. علاوه بر اینکه  خمیر دندان های تقلبی نیز در بازار کم نیستند. باید از محققان متشکر باشیم که روغن نارگیل را عنوان جایگزین خمیر دندان کشف کرده اند!

روغن نارگیل شگفت انگیز است. در مطالعات اخیری که درباره دهان و دندان انجام شده روغن نارگیل به عنوان بهترین ماده برای بهداشت دهان و دندان معرفی شده است. روغن نارگیل دارای خواص آنتی باکتریال بی نظیری است که در سلامت دهان نقش بزرگی دارد. این روغن به باکتری های موجود در دهان انسان از جمله استرپتوکوک موتانس که مهمترین عامل پوسیدگی و کرم خوردگی  است اجازه رشد نمی دهد. ترکیب روغن نارگیل و آنزیم های گوارشی در دهان یکی از بهترین روش های مبارزه با باکتری های دهان است. این باکتری از قند های موجود در دهان تغذیه می کند و سبب پوسیدگی دندان ها می شود.

خمیر دندان

دکتر Damien Brady می گوید که اضافه کردن روغن نارگیل به محصولات بهداشتی دهان و دندان به جای استفاده از مواد شیمیایی یک راه حل عالی است. همچنین با افزایش مقاومت به آنتی بیوتیک ها باید راه حل جدیدی برای مبارزه با عفونت های میکروبی پیدا نمود.

استفاده از یک راه حل طبیعی به جای خمیر دندان یک انتخاب عالی برای کسانی است که نمی خواهند مواد شیمیایی مضر را به بدن شان راه دهند. بسیاری از خمیر دندان ها حاوی انواع تریکلوزان، سدیم لوریل سولفات، فلوراید، و شیرین کننده های مصنوعی مانند آسپارتام هستند. هر یک از این مواد شیمیایی می تواند بسبب ایجاد مشکلاتی برای سلامتی شود. تریکلوزان موجب اختلال غدد درون ریز و به تبع آن ایجاد چندین سرطان در بدن می شود. همچنین سدیم لوریل سولفات، که موجب ایجاد کف در دهان می شود برجوانه های چشایی اثر می گذارد و موجب ایجاد طعم تلخ در دهان در هنگام مسواک زدن می شود.

روغن نارگیل را در دهانتان به مدت ۵ الی ۲۰ دقیقه و با معده ی خالی بچرخانید و سپس آن را بیرون بریزید. این روش یک راه حل خوب برای از بین بردن سموم و باکتری ها دهان و بهبود سلامتی دهان و دندان هاست.

خمیر دندان طبیعی بسازید:

نصف فنجان روغن نارگیل را با ۲ الی ۳ قاشق جوش شیرین و ۱۵ الی ۳۰ قطره نعنا و یا آب لیمو مخلوط کنید و مانند خمیر دندان بر روی مسواک زده و استفاده نمایید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید