سیستم عامل اسرار آمیز مایکروسافت موسوم به کلاد در راه است

کدخبر: ۱۶۰۲۴۸
ویندوز کلود نامی است که به زودی بیشتر از آن خواهید شنید، متخصصین نشانه هایی از آن را در فایل‌های سیستمی ویندوز به روز شده ۱۰ که پنهان شده بودند مشاهده کردند و گویا استفاده از چنین نام گذاری خبر از عرضه سیستم عاملی جدید از سوی مایکروسافت می دهد.

به گزارش کلیک، در بررسی های صورت پذیرفته در بسیاری از نسخه های عرضه شده ویندوز ۱۰ دو نام ویندوز کلود و ویندوز کلود ان به چشم می خورد و می توان حدس زد که در پس پرده تلاش هایی برای استفاده وسیع تر از سرویس های کلود برای کسب درآمد توسط مایکروسافت در جریان است.

حال برخی از منابع نزدیک به مایکروسافت هم با ارسال مطالبی در شبکه های اجتماعی این موضوع را تایید کرده اند. ظاهرا استفاده از کلمه ان در نام این سیستم عامل اشاره ای به نسخه ای از سیستم عامل یاد شده است که برای استفاده در کشورهای اروپایی تخصیص داده شده است.

از مزایای ویندوز کلود برای ارائه خدمات می توان به این موضوع اشاره کرد که  به طور کامل متکی به سرویس های کلود نیست و در واقع سیستم عاملی است که تنها قادر به اجرای برنامه ها و خدمات کلود خود شرکت مایکروسافت خواهد بود. این برنامه ها باید از ویندوز استور بارگذاری شوند، آنگونه که از شواهد پیداست این ویندوز جایگزین سیستم عامل نه چندان محبوب ویندوز آر تی خواهد شد.

اگر به یاد داشته باشید ویندوز آرتی اولین بار همراه با تبلت های سرفیس مایکروسافت عرضه شد و  خصوصیاتی چون بی ثباتی و عدم اجرای برنامه های متنوع باعث محبوبیت اندک آن گردید. امروزه مایکروسافت خود به جای این ویندوز، ویندوز ۱۰ را عرضه می کند

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید