خیر فرمان اجرایی ترامپ برای مسلمانان واقعی

کدخبر: ۱۶۰۳۸۱
علیرضا رجایی کارشناس مسایل سیاسی و مسوول خواهرشهری‌ها در دولت در واکنش به تصمیم رییس‌جمهور آمریکا نوشت: ممنون آقای ترامپ که دنیا را با مسلمانان واقعی آشتی دادی.
خیر فرمان اجرایی ترامپ برای مسلمانان واقعی

به گزارش ایسنا ، در متن این یادداشت آمده است: «حمله ترامپ به اسلام تحت عنوان اسلام رادیکال موجبات اتحاد مسلمانان با سایر ادیان توحیدی را فراهم نمود و تمام ملیت‌ها برای مقابله با این تصمیم نابجا بپا خواستند تا آن‌جایی‌که بلندگوهای کلیسا با اذان موذن به صدا درآمد؛ چراکه این شیوه عملکرد مبین اسلام‌ستیزی نیست، بلکه دین ستیزی و مردم ستیزیست که می‌خواهد اهدف خود را به شیوه شعار مردم‌محوری و در پس پرده تجلی فاشیسم به پیش ببرد. بدیهی است استمرار این روند دولت آمریکا و حامیان آن دولت را به ناکجاآباد هدایت می‌کند و همزمان موجبات فروپاشی غاصیبن، عربستان سعودی ورژیم صهیونستی و ...  را فراهم می‌کند، آن‌چه که مسلم است دوران یاغی‌گری به پایان رسیده و جنگ‌افزار  پاسخگوی اعمال اهداف نیست  و فقط قدرت نرم در جهت حل بحران و تبدیل تقابل به تعامل راهگشاست.

تقابل ترامپ با مهاجرین هفت کشور ساده‌لوحانه به نظر می‌رسد؛ چراکه ریشه و بنیاد آمریکا مبتنی بر مهاجرت بوده و حتی بخش اصلی کار با زور و چپاوال، برده‌داری، برخورد با مالیکن اصلی آن سرزمین تجاوز و جنایت انسانی محصول گردیده است و در حال حاضر تروریست با شیوه تخریب قصد قربانیان تروریسم را دنبال می‌کند. بدیهی است ترامپ با اصرار به اجرای چنین تصمیمی شلیک آتش بسوی خود کرده و فاتحه خود و همراهان خود را می‌خواند.

دشمنی ترامپ با اسلام باعث محبوبیت مسلمانان شد تا خود را بیشتر در دل مردم دنیا جا کنند. در هیچ زمانی به این راحتی نمی‌توانستند وسط فرودگاه نماز بخوانند و در کلیسا اذان بگویند آن هم با حمایت مردمی از دیگر ادیان و نه با طعنه و تمسخر ایشان. ایران هم که لیدر این ماجرا حساب می‌شود و موجه‌ترین مسلمانان را در بین کشورهای مسلمان دارد، در این ماجرا بیشتر از همیشه شناخته شد؛ هم خودش و هم ملتش. ممنون آقای ترامپ که دنیا را با مسلمانان واقعی آشتی دادی.

بعید می‌دانم سیاستمداران باهوش دنیا متوجه کاری که انجام می‌دهند نباشند. البته سفر نخست وزیر انگلیس خانم ترازا می به پلیدی‌ها علاوه شده است. به نظر من بعد از موج ضد اسلامی که در نتیجه پیدایش داعش در جهان شدت گرفت، فقط چنین حرکت انتحاری می‌توانست جو را عوض کند. بعد از عملیات‌های تروریستی پی در پی در اروپا و ترس جهانی ایجاد شده، این طور به نظر می‌رسید که مسلمانان بیشتر از همیشه مورد اهانت و هتک حرمت قرار می‌گیرند. با هجوم مهاجران بعد از ماجراهای سوریه، این قضیه شدیدتر هم شد. اما حالا با حکم آقای ترامپ، توجه تمام مردم دنیا متوجه این موضوع شد و اکثریت مردم دنیا(البته کسانی‌که اهل  فکر و تحلیل هستند)، ترامپ را نماد پلیدی، بی‌اخلاق و تندروی  ظالمانه می‌دانند؛ بنابراین واکنش‌هایی خواهند داشت مشابه چیزی که در فرودگاه‌ها شاهد هستیم و مطمئنا بیشتر از این هم خواهیم دید. چیزی که دیده می‌شود، نزدیک شدن قلب‌ها به همدیگر است، مردم به خاطر داشتن یه دشمن مشترک، با همدیگر احساس همدلی بیشتری می‌کنند. حالا دیگر آنقدر بحث و تحلیل پیرامون این موضوع اتفاق میفتد تا واقعیت‌های بیشتری مشخص شود. واقعیت‌هایی مثل این‌که هیچ کدام از تروریست‌هایی که تا امروز شناخته شدند ایرانی نبودند. حقایقی مثل این‌که عربستان واسراییل به عنوان بزرگترین اسپانسر و تعلیم دهنده تروریست‌ها، غایب بزرگ لیست ترامپ هستند. حالا توجه تمام جهان به این غایبان بزرگ جلب شده است. از طرفی صحبت‌های اخیر مسئولین آمریکایی که گفتند عربستان تغییر کرده و با اسراییل یکی شده و به همین دلیل در لیست نیستند بیشتر از همیشه باعث منفور شدن هردوی این حکومت‌های جانی و روان‌پریش و متوهم است. حالا اگر همه این‌ها را هم کنار بگذاریم، روابط دوستانه ترامپ و رفیق پوتین، حرکت هوشمندانه‌ای بوده است.

یقینا قانون ترامپ نمی‌تواند پابرجا بماند مگر این‌که شاهد جنگ جهانی سوم باشیم و این مقدمه‌اش خواهد بود. البته احتمالش ضعیف است؛ بنابراین شاید بعد از نود روز و کلی قیل وقال و تحلیل و محبوب و شناخته‌تر شدن مسلمان‌های واقعی، قانون به شکلی لغو شود و چیزی که باقی می‌ماند پیروزی بزرگ برای مسلمان‌هاست که حالا دوستان و حامیان بیشتری دارند. یکی از برنده‌های اصلی این ماجرا هم ایرانیان هستند که بدون هیچ دلیلی در این لیست قرار داده شده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید