دستیابی به فناوری واقعیت مجازی آنلاین توسط محققان کشور

کدخبر: ۱۶۰۵۵۸
محققان در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران موفق به طراحی نرم افزار رایانه ای شدند که کاربر می تواند در فروشگاه و محیط ها به صورت مجازی حضور داشته باشد.

کام دین حاجی میرزایی، مجری طرح و مدیر عامل شرکت دانش بنیانی در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ما موفق به طراحی نرم افزاری شدیم که از طریق آن می توانیم به کاربر این امکان را بدهیم که در محیط دیگری حضور داشته باشند .

وی با بیان اینکه با استفاده از این دستگاه می توانیم کالا و محیط را در محیط وب شبیه سازی کنیم، خاطر نشان کرد: با استفاده از این نرم افزار می توان به عنوان مثال در یک فروشگاه حضور پیدا کرد و این حضور تنها مختص به محیط بیرون فروشگاه نیست بلکه می توان درب های قفسه های فروشگاهها را باز کرد و به صورت مجازی دید.

میرزایی با بیان مثال دیگری خاطر نشان کرد:  شرکت های خودروساز که می خواهند خودروی خود را نمایش بگذارند ممکن است یک عکس از خودرو روی سایت قرار دهند؛ ابتدا ما این عکس را شبیه سازی می کنیم به طوریکه کاربر  با کلیک کردن روی وب سایت، می تواند درب های خودرو را باز کند؛ چراغهای خودرو را روشن و خاموش کند.

وی با بیان اینکه آپشن های مختلف با استفاده از این دستگاه کاربردی هستند، گفت: تا کنون نرم افزار هایی که وجود داشته به صورت کروی بوده و امکان امتحان آپشن های مختلف در آن وجود نداشته است؛ اما این نرم افزار این امکان را می دهد که علاوه بر حرکت کروی، اقدامات مختلفی همچون بازو بسته کردن درب، ورود به کمد و ... را امتحان کرد.

میرزایی با بیان اینکه این نرم افزار امکان قدم زدن در یک فروشگاه را به کاربر می دهد، گفت: ما توانستیم با استفاده از همین نرم افزار، سامانه ساعت صفر را ارائه دهیم؛ سامانه ساعت صفر، شهرهای اینترنتی ما هستند. هرکسی که عضو این شهرها می شود خانه خودش را دارد و می تواند از شبکه های تلویزیونی ما و برنامه های آنها استفاده کند، وارد خیابانهای شهر شود و به فروشگاه ها برود و خودشان را به کاربرانشان معرفی کنند.

به گفته وی، شهرهای ساخته شده، ترکیبی از واقیعت و تخیل است ولی خود شهر، انتزاعی است و به صورت یک انیمیشن با واقعیت ترکیب شده است؛ البته ساعت صفر یک وب سایت است و می تواند به صورت اپلیکیشن هم طراحی شود.

میرزایی با اشاره به کاربران این نرم افزارها گفت: این محصولات برای هر صنعتی که خواستار شبیه سازی کالای خود است و می خواهد آنرا در محیط وب برای کاربران ارائه دهد کاربرد دارد.

وی با بیان اینکه دانش فنی طراحی این نرم افزار به دست آمده است، افزود: البته این نرم افزار برای گردشگری نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید