واکنش منصوریان به حمایت قرمزها

کدخبر: ۱۶۰۶۷۹
چند روز سخت و رسیدن روز موعود‌‌ برای منصوریان و استقلال، امروز حیاتی است. چند شب نخوابیدن و آنالیز کردن، نتیجه‌‌اش امشب در آزادی مشخص می‌شود.

روزنامه خبرورزشی نوشت:  استقلال 3 بازی در لیگ برده و حالا می‌خواهد با شکست السد هم به مرحله گروهی لیگ قهرمانان برسد. در آستانه این بازی پرسپولیسی‌ها پشت استقلال در آمدند و حالا منصوریان به این اتفاق واکنش نشان می‌دهد. او در گفت‌وگو با خبرورزشی در این باره حرف‌هایی می‌زند.

آقای منصوریان امشب همه منتظر برد استقلال هستند. حرف خاصی دارید که درباره بازی بزنید؟

امروز روز استقلال نیست، بلکه روز فوتبال ملی ماست. امروز روز پرچم آبی نیست، بلکه رنگ پرچم ما سه رنگ است‌‌؛ قرمز و سفید و سبز. امروز واقعاً ما استقلال نیستیم، بلکه ایران هستیم. خدا را شکر جو طوری است که به خوبی حمایت ایران را پشت‌مان احساس می‌کنیم. ما در این بازی نماینده کشورمان هستیم. تاریخ نشان داده در این‌ موافق دیگر سپاهان، استقلال یا پرسپولیس نداریم. از اصفهانی گرفته تا تهرانی، ترک، مشهدی، گیلانی و...  یک رنگ می‌شوند و حمایت می‌کنند. همه در این‌ مواقع یکی خواهند بود و دیگر رنگ معنایی ندارد.

خیلی درباره ژاوی و حضورش بحث می‌شود ولی فکر نکنیم تیم السد فقط ژاوی باشد. ولی به هر حال او مهره تأثیرگذاری است.

ما اصلاً به ژاوی فکر نمی‌کنیم و تمرکزمان روی کل تیم حریف است. تمام آنالیزها را انجام داده‌ایم و کارمان را جلو می‌بریم.

در جریان هستیم که این چند روز اصلاً خواب نداشته‌‌اید. درست است؟

ما بعد از بازی ماشین‌سازی آخر شب به تهران رسیدیم ولی از ساعت 8 صبح فردایش، کارمان را برای بازی با السد آغاز کردیم. ما یک گروه فنی داریم که کارمان را جلو می‌برد. قبل و بعد از تمرین به دفتر کارمان می‌رویم. از بازی ماشین‌سازی تا بازی السد، شب‌ها تا دیر وقت جلسه فنی داشتیم. تک‌تک بازیکنان السد را در پست‌های مختف آنالیز کردیم. الان بازیکنان ما اطلاعات کاملی درباره بازیکنی که روبه‌روی او بازی خواهند کرد، دارند. 25 فلش مموری تهیه کردیم و تمام آنالیزها را روی آنها ریختیم و به بازیکنان دادیم. در هر فلش حدود یک ساعت و نیم آنالیز بود. به بازیکنان دادیم تا این آنالیزها را به دقت ببینند. 5 جلسه فنی هم برگزار کردیم. روی کارهای دفاعی، هجومی، کاشته‌ها، داوری و کارهای تاکتیکی بررسی‌های زیادی داشتیم. به هیچ عنوان از کارمان عقب‌نشینی نکردیم. تمام وقت‌مان را گذاشتیم تا مبادا چیزی را از دست بدهیم.

 البته تیم از نظر روحی هم در شرایط خوبی است؛ سه برد متوالی...  

قطعاً. ما خیلی تلاش کردیم تیم را از لحاظ روحی و روانی حفظ کنیم. ان‌شاءا... بعد از بازی هم وضعیت همین خواهد بود. ما بعد از بازی السد هم سریعاً برای شهرآورد برنامه‌ریزی می‌کنیم. 24 ساعت پس از این مسابقه سریعاً کارمان را آغاز می‌کنیم.

3 بازی فوق‌‌‌العاده سخت در پیش دارید.

بله؛ السد، پرسپولیس و ذوب‌آهن. هر 3 مسابقه برای ما حیاتی است. اصلاً به همین خاطر من اسم این ماه را بهمن سخت گذاشته‌ام. امیدوارم به سلامت این ماه را رد کنیم.

از خط حمله استقلال در مقاطعی انتقاد شد ولی حالا با 29 گل زده بهترین خط حمله لیگ برتر هستید.

ببینید ما تمام سعی و تلاش‌مان این است که بی‌سر و صدا کارمان را جلو ببریم. در سکوت مطلق کار کنیم و از حاشیه دور شویم. فقط و فقط به فکر تلاش و کار هستیم. در آخر نکته‌ای می‌خواهم بگویم. همان‌طور که همه بازیکنان پرسپولیس و تیم‌های دیگر پشت استقلال آمدند، شک نکنید ما هم در مرحله گروهی پشت آنها خواهیم بود. ما در مرحله گروهی به هیچ‌وجه پرسپولیسی‌ها را تنها نمی‌گذاریم و کنارشان خواهیم بود. از اولین بازی خانگی آنها مقابل الریان پشت پرسپولیس هستیم و دوست داریم آنها در آسیا موفق باشند.

چهره‌های پرسپولیسی از استقلال حمایت کردند. از بازیکنان‌شان گرفته تا بعضی پیشکسوت‌ها...  

پرسپولیسی‌ها بدانند حالا که معرفتی تا کردند ما هم جبران می‌کنیم و جواب این محبت‌شان را می‌دهیم. همین رفتار نشان می‌دهد نگاه به لیگ قهرمانان نگاه ملی است. چه استقلال باشد چه پرسپولیس باشد و چه تیم‌های دیگر، همه می‌آیند و حمایت می‌کنند. این حمایت‌ها به استقلال انگیزه می‌دهد که امروز برنده باشد. امیدوارم جواب محبت این عزیزان را با یک برد شیرین بدهیم.

قول و قراری برای بازی گذاشته‌اید؟

ان‌شاءا... که به یاری خداوند، تلاش بچه‌ها و همین‌طورحمایت مردم عزیز ایران امشب 9 شب صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان را می‌گیریم. از همه مردم ایران می‌خواهم که دعای‌شان بدرقه راه جوان‌ها و باتجربه‌های ما باشد. هواداران استقلال را تنها نگذارند. با تمام وجود داخل زمین می‌رویم تا ببریم.

ممکن است به خاطر شهرآورد، کمی بازیکنان شما احتیاط کنند؟

نه اصلاً این تفکر جایی در استقلال ندارد. ما بازی به بازی جلو می‌رویم. اینجا بحث آسیاست. شک نکنید کسی نگاهش به ساق پایش نخواهد بود. قرار نیست کسی احتیاط کند که مبادا مصدوم نشود. ما با تمام وجود به زمین می‌رویم و فقط می‌خواهیم پرچم ایران را بالا نگه داریم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید