استقرار تجهیزات نظامی آمریکایی در استونی

کدخبر: ۱۶۰۶۹۱
وزارت دفاع استونی از استقرار 4 فروند تانک رزمی و 15 خودروی زرهی آمریکایی در این کشور برای آنچه مقابله با روسیه خوانده شده است، خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی‌وی، تجهیزات نظامی آمریکا از جمله تانک‌های رزمی ام1ای2 آبرامز و خودروهای زرهی بردلی به‌عنوان بخشی از گسترش حضور نظامی ناتو در مرزهای روسیه، وارد شهر تاپا در شمال استونی شده‌اند.

وزارت دفاع استونی دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد چندین یگان زرهی ارتش آمریکا شامل 4 فروند تانک رزمی و 15 خودروی زرهی وارد تاپا شده است.

این بیانیه می‌افزاید این نیروها در تاریخ 30 ژانویه وارد استونی شدند.

سروان ادوار باچار، فرمانده این گروهان، گفت نیروهای آمریکایی در رژۀ روز استقلال استونی حضور خواهند داشت.

وی افزود نیروهای آمریکایی از این هفته آموزش‌های نظامی به نیروهای استونی را آغاز خواهند کرد.

این گروهان قرار است جایگزین گروهان 173 هوابرد آمریکا شود که در ماه سپتامبر در استونی مستقر شده بود. این گروهان هوابرد به پایگاه دائمی نیروهای آمریکایی در ایتالیا منتقل خواهد شد.

 

وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «حرکت نیروها و تجهیزات در داخل و حوالی اروپا، آغاز چرخش گردان‌های زرهی آمریکا به‌عنوان بخشی از عملیات عزم آتلانتیک است.»

 

در ماه ژانویه، تجهیزات گسترده نظامی آمریکا از جمله تانک‌های آبرامز، خودروهای زرهی پالادین و بردلی و 4 هزار نیروی نظامی امریکایی وارد اروپا شدند. این نیروها پس از آن وارد لهستان شدند تا در رزمایش نظامی اواخر ژانویه شرکت کنند و سپس در 7 کشور حوزۀ دریای بالتیک، بلغارستان، رومانی و آلمان مستقر شدند.

 

ارتش آمریکا بیش از 600 کانتینر حامل تسلیحات، بزرگ‌ترین محمولۀ سلاح و مهمات در 20 سال اخیر را در تاریخ 20 آبان به قاره اروپا ارسال کرد.

 

مقامات آمریکایی و اروپایی مدعی هستند که افزایش حضور نظامی آمریکا در قارۀ اروپا باهدف مقابله با «تجاوز روسیه» صورت گرفته است.

 

از سوی دیگر، کرملین نیز بارها ناتو را به دلیل گسترش حضور نظامی نزدیک مرزهای روسیه موردانتقاد قرار‌ داده و تأکید کرده است که «چنین اقدامی، تهدیدی برای صلح منطقه‌ای و بین‌المللی به شمار‌ می‌آید.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید