درمان ناشنوایی با ژن درمانی

کدخبر: ۱۶۰۷۱۱
محققان توانسته اند به وسیله ژن درمانی شنوایی افراد مبتلا به سندرم آشر را بازگردانند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، در سراسر جهان حدود ۱۰۰ هزار نفر مبتلا به سندرم آشر هستند. این بیماری ژنتیکی نادر  به ناشنوایی و نابینایی و از بین رفتن حس تعادل بیمار منجر می شود.

 اما محققان بیمارستان کودکان بوستون با آزمایش درمان ژنتیکی جدید روی موش ها امیدوار شده اند تا سه سال دیگر آن را برای انسان به کار گیرند. به این ترتیب شنوایی و حس تعادل را به این بیماران برگردانند.

آنها از یک ویروس آزمایشگاهی برای اصلاح DNA  در گوش داخلی موش ها استفاده کردند و توانستند شنوایی موش های تازه متولد شده مبتلا به این سندرم را درمان کنند.

پس از درمان تعدادی از این حیوانات توانستند بشنوند و به صداهای بلند عکس العمل نشان دهند. همچنین آنها توانستند توازن بدن خود را بهتر حفظ کنند.

دکتر گوینل گلکو از بیمارستان کودکان بوستون و رهبر این  تحقیق می گوید: اکنون حتی موش ها می توانند صدای پچ پچ کردن ما را بشنوند.

از میان ۲۵ موش مورد آزمایش ۱۹ مورد قابلیت شنیدن صدای کمتر از ۸۰ دسی بل را داشتند که تقریبا نصف صدای انسان در حالت معمولی است.

جفری هولت یکی دیگر از مولفان این تحقیق می گوید: این یک مطالعه تاریخی است. ما برای نخستین مرتبه نشان دادیم با ارائه توالی صحیح ژن ها به تعداد زیادی ازحسگرهای گوش می توان شنوایی و حس توازن را به سطح نرمال برگرداند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید