این قابلیت‌ها، گوگل پیکسل را به گزینه جذابی برای خرید تبدیل می‌کنند

کدخبر: ۱۶۰۷۲۵
به فکر خرید یک گوشی هوشمند گوگل پیکسل (Google Pixel) هستید؟ این گوشی یک قابلیت جذاب و پنهان دارد: هوش مصنوعی. در حالی که گوگل بیشتر بر روی دیگر قابلیت‌های این موبایل اندرویدی مانور می‌دهد، اما در اینجا برخی قابلیت‌ها به صورت پنهان وجود دارند که چندان در تبلیغات شاهد آن‌ها نیستیم. پس چه چیزهایی در داخل گوشی پیکسل پنهان شده است؟

گجت نیوز؛ خیلی کوتاه می‌توان گفت که شما یک هوش مصنوعی، سرویس ابری و غیره را دریافت خواهید کرد. به نقل از واحد بازاریابی گوگل، گوشی گوگل پیکسل دارای بهترین دوربین در بین گوشی های هوشمند، یک جک 3.5 میلی‌متری هدفون و همچنین دستیار جادویی گوگل است. در زیر شما را به تماشای ویدیو معرفی کوتاهی از سوی گوگل دعوت می‌کنیم.

ورود هوش مصنوعی به گوشی های هوشمند

هوش مصنوعی از گوشی گوگل پیکسل ، یک موبایل منحصر به فرد ساخته است. تا پیش از سال 2016 میلادی، هوش مصنوعی و گوشی های هوشمند دو مسئله کاملا متفاوت از یکدیگر بودند، اما به لطف گوگل هر دو این فناوری ها در کنار یکدیگر در اختیار کاربران قرار خواهند گرفت. همراه با پیکسل، تمدن گوشی های هوشمند یک گام به جلو‌تر رفته و با هوش مصنوعی  اینک دیگر در جیب کاربران قرار خواهد گرفت. سیستم یادگیری ماشین همه چیز را که شما انجام می‌دهید می‌شنود. هوش مصنوعی مدرن نظیر چیزی که در گوشی گوگل پیکسل تعبیه شده است، مبتنی بر یک تکنولوژی یادگیری ماشین است.  تکنیک های ماشین یادگیری گوگل به قدری هوشمند هستند شما می‌توانید همانند یک انسان در داخل جیبتان بر روی آن حساب کنید.

دستیار گوگل (Google Assistant)

گوشی هوشمند گوگل پیکسل (Google Pixel)

پیکسل همراه با Google Assistant یک گوشی به معنای واقعی هوشمند است. این دستیار درست همانند AlphaGo از رفتارهای انسان یاد می‌گیرد. بر اساس نحوه استفاده از پیکسل، دستیار گوگل اقداماتی را توصیه می‌کند. به طور مثال با استفاده از داده های تله متری، آن زمانی که شما برای ترک کار انتخاب می‌کنید را محاسبه می‌کند، ترافیک را پیشبینی می‌کند و مسیرهای جایگزین را پیشنهاد می‌کند. گاهی دیگر به شما کمک می‌کند تا تصاویری بدون تاری ثبت کنید و حتی گاهی به صورت خودکار فیلترهایی را جهت زیباتر شدن عکسهایتان بر روی آن‌ها اعمال می‌کند. به طور مثال در زیر می‌توانید یک فیلتر خودکار اعمال شده بر روی یک عکس را مشاهده کنید.

گوشی هوشمند گوگل پیکسل (Google Pixel)

در زیر نیز یک عکس گیف خودکار تولید شده را می‌توانید مشاهده کنید.

گوشی هوشمند گوگل پیکسل (Google Pixel)

توانایی‌هایی خودیادگیر دستیار گوگل شامل 5 دسته مختلف می‌شود. اگر فعال باشد، این دستیار زمانی که کاربران به آن‌ها نیاز داشته باشند به صورت نوتیفیکیشن در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. این کارت های نوتیفیکیشن شامل موارد زیر می‌شود:

  • آب و هوا – منطقه زندگی شما را شناسایی می‌کند و آب و هوای روز را پیشبینی می‌کند.
  • رفت و آمد کاری – شرایط رانندگی را تشخیص می‌دهد، میسرهای جایگزین را به شما پیشنهاد داده و یک زمان تخمینی برای رسیدن شما را ارائه می‌کند.
  • قرار ملاقات بعدی – دستیار گوگل همچنین می‌تواند با تقویم شما هماهنگ باشد و از قرارهای ملاقات بعدی باخبرتان کند.
  • یادآورنده ها – اگر شما یک یادآور را با استفاده از دستیار گوشیتان تنظیم کنید، گوگل یک کارت مجازی ایجاد می‌کند که به خودی خود زمان و یا مکان مشخص شده را به نمایش می‌گذارد.
  • اخبار – بر اساس اخبار مورد علاقه شما نظیر اخبار حوزه ورزشی و یا تکنولوژی، دستیار گوگل هر زمانی که تشخیص دهد به آن‌ها نیاز دارید، در اختیار شما قرار می‌دهد.

گوشی هوشمند گوگل پیکسل (Google Pixel)

با چشم پوشی از بازاریابی، دستیار گوگل به تمام محصولات گوگل آمده است. البته عدم بازاریابی دلایل زیادی دارد که باعث می‌شود گوگل هنوز این دستیار را به سایر محصولات عرضه نکند. در اکثر موارد، گوگل می‌خواهد که این دستیار قابلیت های زبان محاوره‌ای را ارائه کند و آموزش یک شبکه عصبی نیازمند مقدار زیدای از داده های خام و تله متری از سوی کاربران است.

گوگل پیکسل می‌داند در مورد چه چیزی صحبت می‌کنید

گوشی هوشمند گوگل پیکسل (Google Pixel)

یکی دیگر از قابلیت های قابل ذکر دستیار گوگل، پردازش متنی است. دستیاران شخصی قدیمی تنها در برابر یک سوال عالی عمل می‌کردند، اما اگر آن سوال به یک دیالوگ تبدیل می‌شد، با مشکل جدی روبرو می‌شدند. دستیار گوگل شکاف بین یک هوش مصنوعی آگاه و دستیارهای تک کاربردی را با اضافه کردن پردازش متنی حل کرده است.

به طور مثال اگر من از دستیار گوگل مسیرهای یک سوپرمارکت را بپرسم و سپس خودم به آن بگویم که «منظورم یک سوپرمارکت نزدیک به بانک» است، این سوال شما در ذهن دستیار گوگل ثبت خواهد شد و پردازش می‌شود. پس از آن کاربران می‌توانند مشکلات ناوبری را رفع ایراد کنند. روند این کار به هیچ عنوان نسبت به نسل های گذشته دستیاران شخصی قابل مقایسه نیست.

تا به امروز، تنها چند محصول گوگل شامل دستیار این شرکت می‌شوند. گوگل پیکسل، الو و گوگل هوم همراه با چندین اپلییکیشن نظیر Photo گوگل از این دستیار بهره می‌برند؛ با این حال میزان ادغام شدن این هوش مصنوعی در دستگاه‌های فوق مشخص نیست.

فضای ابری رایگان و ذخیره سازی هوشمند

گوگل گوشی پیکسل خود را همراه با فضای ابری رایگان و نامحدود برای پشتیبانی گیری عکس های کاربران عرضه کرده است. همراه با ذخیره سازی هوشمند، شما می‌توانید تصاویری نامحدود بدون اشغال ذره‌ای از ظرفیت داخلی گوشیتان بگیرید. این بدان ترتیب خواهد بود که شما تعیین کنید هر عکس گالری گوشیتان پس از 30، 60 و یا 90 روز به صورت خودکار حذف شود، در صورتی که خیالتان بابت نسخه پشتیبانی آن راحت است. کافیست گوشی را ب یک منبع برق قدرتمند متصل کنید تا فرآیند بکاپ بهبود یابد.

  • تنظیم ذخیره سازی هوشمند

برای تنظیم ذخیره سازی هوشمند کافیست به قسمت Settings > Storage رفته و در منو مورد نظر آن را با نام Smart Storage به حالت فعال درآورید. متاسفانه گوگل این ذخیره سازی هوشمند را به جز خود اپلیکیشن Google Photos، با هیچ فضای ابری شخص ثالثی همچون وان درایو ادغام نکرده است و دلیل آن هم نامحدود بودن فضای پشتیبانی گیری مخصوص کاربران گوشی های پیکسل است. بر خلاف سایر گوشی های هوشمند، پیکسل می‌تواند تصاویر را با وضوح کامل ذخیره کند. اگر شما با گوشی دیگری قصد ذخیره تصاویرتان در Google Photos را داشته باشید، این کار با تمام ظرفیت تصویر و رزولوشن اصلی آن انجام نمی‌شود و سعی می‌کند به صورت خودکار برای کاهش سایز، آن را کوچکتر کند.

گوشی هوشمند گوگل پیکسل (Google Pixel)

  • تشخیص چهره

یکی از جذاب‌ترین بخش های گوشی گوگل پیکسل مربوط به اپلیکیشن تصاویر آن است. هنگامی که شما تصاویر دوستانتان را آن رویت می‌کنید، گوگل آن‌ها را به یک فضای ابری آپلود کرده و سپس با استفاده از هوش مصنوعی الگریتم های تشخیص چهره را در آن پیاده سازی می کند؛ سپس هرشخصی که در آلبوم شما قرار دارد می‌تواند یک تگ یا نام اختصاصی را برای خود داشته باشد. به تبع آن، شما می‌توانید در گالری خود به دنبال تصاویر شخص خاصی بگردید.

گوشی هوشمند گوگل پیکسل (Google Pixel)

  • خدمات نگهدارنده

اگر دسترسی به یک دستیار ماشین برای شما کافی نیست، گوگل یکی از ویژگی های گوشی آمازون فایر را نیز برای کاربران گوگل پیکسل به ارث گذاشته است: دسترسی مستقیم به یک دستیار انسان. اگر نیاز به راهنمایی‌های بیشتری داشته باشید، می‌توانید به راحتی با یکی از کارمندان بخش پشتیبانی گوگل ارتباط برقرار کرده و از او طلب راهنمایی کنید.

گوشی هوشمند گوگل پیکسل (Google Pixel)

قابلیت های پنهان پیکسل

علاوه بر هوش مصنوعی، گوگل پیکسل از قابلیت‌های دیگری نیز برخوردار است که کاربران باید آن‌ها را فعال کرده و یا کشف کنند. این قابلیت‌ها می‌تواند شامل پشتیبانی از ژستور، یک افکت قرمزی صفحه و همچنین یک نوتیفیکیشن مخفی با نور ال ای دی قرمز-سبز-آبی باشد.

شیفت شب (AKA Night Light)

مرکز تحقیقاتی نورپردازی چندی پیش در مطالعات خود به این قضیه دست پیدا کرد که نور قرمز می‌تواند مشکل بیخوابی حاصل از نور آبی نمایشگرها را کاهش دهد. خوشبختانه اندروید  7 نوقا این توانایی را دارد تا به صورت خودکار در شرایط نوری کم نور صفحه را به رنگ قرمز دربیاورد. هرچند گوگل آن را در اندروید 7.1.1 حذف کرد تا تنها در اختیار کاربران گوشی های پیکسل باشد. این احمقانه به نظر می‌رسد که گوگل قابلیت مفیدی را از سیستم عامل موبایلی خود حذف کرده باشد، اما چنین قضیه‌ای کمک می‌کند تا پیکسل نسبت به گوشی های دیگر برتر باشد.

در نظر داشته باشید که شیفت شب مستلزم فعالسازی است و این امر نیز بسیار آسان انجام خواهد گرفت.

برای فعال کردن این قابلیت ابتدا به بخش تنظیمات گوشی خود رفته سپس به بخش Display > Night Light بروید و آن را به حالت فعال دربیاورید. شما همچنین می‌توانید ساعات از روز که علاقه‌مندید این قابلیت به صورت خودکار فعال شود را نیز تنظیم کنید.

گوشی هوشمند گوگل پیکسل (Google Pixel)

نور مخفی RGB ال ای دی

یکی دیگر از قابلیت‌های مخفی گوشی های پیکسل گوگل، یک ال ای دی محرمانه برای نوتیفیکیشن‌ها است. این قابلیت هم عمر باتری دستگاه شما را بیشتر نگه می‌دارد و هم عمر نمایشگر را بهبود می‌بخشد، در واقع این سیستم نوتیفیکیشن را می‌تواند جایگزین نمایشگر دوم گوشی های ال جی جی 5 و گلکسی اس 7 دانست. برای فعال سازی این قابلیت، کافیست به بخش Settings > Notifications رفته، سپس بر روی آیکون چرخ دنده در قسمت بالایی سمت راست صفحه ضربه بزنید. حالا کافیست گزینه Pulse notification light را به حالت فعال درآورید.

گوشی هوشمند گوگل پیکسل (Google Pixel)

قابلیت های حرکتی

قابلیت های حرکتی گوگل از موتورولا به گوشی های پیکسل رسیده است. این ژستورهای حرکتی به کاربران اجازه خواهند داد تا اپلیکیشن های خاصی را به اجرا درآورده و یا با حرکت تلفن به قابلیتی دسترسی پیدا کنند. این بخش از گوشی گوگل شامل 5 بخش حرکتی می‌شود: ژستورهای اسکنر اثر انگشت، پرش به اپلیکیشن دوربین، چرخش برای گرفتن عکس سلفی، برداشتن گوشی برای چک کردن صفحه و همچنین دو ضربه بر روی صفحه برای قفل گشایی.

  • نوتیفیکیشن های کنترلی اسکنر اثر انگشت

یکی دیگر از قابلیت هایی که اغلب کاربران از آن بی اطلاع هستند در مورد قابلیتی مخفی در اسکنر اثر انگشت این گوشی است. از این اسکنر می‌توانید به عنوان یک تغییر دهنده وضعیت نوتیفیکیشن ها استفاده کنید. تنها کافیست یکی از انگشتان خود را بر روی صفحه اسکنر به سمت پایین بکشید تا نوتیفیکیشن ها نمایان شوند. علاوه بر این می‌توانید انگشت خود را به سمت بالا بکشید تا نوار نوتیفیکیشن ها ناپدید شود.

  • پرش به اپلیکیشن دوربین

با دو بار ضربه بر روی دکمه پاور گوشی های پرچمدار ال جی می‌توانید اپلیکیشن دوربین را به اجرا درآورید. گوگل پیکسل نیز با ارث بردن این قضیه از همتای کره‌ای خود، چنین قابلیتی را در اختیار کاربرانش قرار خواهد داد. این کمک می‌کند تا شما خیلی سریع به اپلیکیشن دوربین دسترسی پیدا کنید تا هیچ سوژه‌ای را از دست ندهید.

  • چرخش برای گرفتن عکس سلفی

درست همانند موتو ایکس (Moto X)، گوشی های پیکسل نیز می‌توانند به راحتی بین دو دوربین جلو و عقب تغییر پیدا کنند. این قابلیت چگونه کار می‌کند؟ وقتی که گوشی را در دست گرفته‌اید دو چرخش کوچک ایجاد کنید تا دوربین سلفی فعال شود.

  • برداشتن گوشی برای چک کردن و دو ضربه برای قفل گشایی

نمایشگر محیطی به طور موفق می‌تواند نوتیفیکیشن ها را به نمایش بگذارد. این قابلیت با استفاده از پنل آمولد موجب صرفه جویی عمر باتری شده و عمر صفحه نمایش را نیز افزایش دهد. دیوایس های مدرن اندرویدی به صورت پیشفرض از  جنین نمایشگری برخوردار هستند. با این حال گوگل دو قابلیت اضافی را همراه آن‌ها به ارمغان آورده است: قابلیت برداشتن گوشی و سپس روشن شدن خودکار صفحه نمایش و قابلیت دو ضربه بر روی نمایشگر جهت قفل گشایی بدون دخالت کلید پاور.

گوگل دی دریم ویو

گوشی هوشمند گوگل پیکسل (Google Pixel)

و اما آخرین مزیتی منتسب به گوشی گوگل پیکسل مربوط به دنیای واقعیت مجازی است. گوشی های گوگل، یکی از معدود گوشی های اندرویدی هستند که قادر به پشتیبانی از پلتفرم واقعیت مجازی گوگل دی دریم ویو (Google Daydream View) خواهد بود. با استفاده از یک هدست مخصوص و اپلیکیشن دی ریم ویو، شما می‌توانید تماشای محتوای واقعیت مجازی ارزان قیمتی را تجربه کنید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید