انتخابات 96 الکترونیکی نخواهد بود

کدخبر: ۱۶۰۹۶۷
سخنگوی شورای نگهبان گفت: نتیجه پژوهش های صورت گرفته در پژوهشکده شورای نگهبان درباره مفهوم «رجل سیاسی و مدیر و مدبر» این هفته در صحن شورای نگهبان بررسی می شود.
انتخابات 96 الکترونیکی نخواهد بود

به گزارش مهر، عباسعلی کدخدایی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با رسانه ها، در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره سرانجام موضوع تفسیر «رجل سیاسی و مدیر و مدبر» از سوی شورای نگهبان با گذشت بیش از ۳ ماه از فراخوان این شورا از صاحبنظران، اظهار داشت: شورای نگهبان تاکنون درگیر بررسی برنامه ششم توسعه بوده، اما همزمان کار کارشناسی در پژوهشکده شورای نگهبان ادامه داشته و امروز صبح هم جلسه داشتیم.

وی افزود: جمع بندی کار کارشناسی پژوهشکده شورای نگهبان، این هفته در دستور کار صحن شورا قرار می گیرد تا رهنمودهای لازم از سوی اعضا ارائه شده و به زودی این مسئله جمع بندی شود و تلاش ما این است که تا انتخابات ریاست جمهوری این دوره، کار تفسیر این عبارت نهایی شود.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: این اقدام بر اساس وظیفه ای است که در سیاست های کلی انتخابات برعهده شورای نگهبان گذاشته شده و این نیازمند مصوبه ای است که در صحن شورا پس از بحث و بررسی گذرانده خواهد شد.

کدخدایی در پاسخ به این سوال مهر که آیا اقدام شورای نگهبان تفسیر قانون اساسی خواهد بود یا تصویب یک قانون، خاطرنشان کرد: در این رابطه بین حقوقدانان شورای نگهبان اختلاف نظر است که آیا این تفسیر قانون اساسی است یا اجرای قوانین؛ برداشت اولیه این است که نتیجه مباحث شورا تحت عنوان مصوبه بیرون بیاید، اما در هر صورت باید صبر کنیم تا نتیجه معلوم شود.

وی در ادامه و در پاسخ به سوالی درباره تبلیغات زودهنگام انتخاباتی توسط دولتی ها و رصد این مسئله توسط شورای نگهبان اظهار داشت: چون قانون فعلی همان قانون گذشته است، فعلا هیچ ساز و کار قانونی برای رصد این تحرکات نداریم، اما اگر این گزارش ها در موقع بررسی صلاحیت ها به دست ما برسد، مورد توجه قرار می گیرد.

الکترونیکی برگزار شدن انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ بعید است

سخنگوی شورای نگهبان همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره الکترونیکی برگزار شدن یا نشدن انتخابات سال آینده، گفت: قبلا هم گفته بودیم که این مسئله نیازمند تامین شرایط لازم به ویژه در زمینه امنیتی است و تاکنون هم پیرو آخرین مکاتباتی که با وزارت کشور داشته ایم، هنوز جوابی دریافت نکرده ایم.

کدخدایی تصریح کرد: نسبت به انتخابات ریاست جمهوری زمان زیادی نمانده و بعید می دانم الکترونیکی برگزار شدن انتخابات به انتخابات ریاست جمهوری برسد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید