واکنش عجیب ترامپ به آزمایش موشکی کره شمالی

کدخبر: ۱۶۱۰۷۱
رئیس‌جمهوری آمریکا در پاسخ به سوالی درباره آزمایش اخیر کره شمالی واکنش عجیبی نشان داد.

به گزارش تسنیم به نقل از سی‌ان‌ان، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا  که میزبان شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن در فلوریداست هنگامی که روبروی دوربین خبرنگاران قرار گرفت از پاسخ گفتن به پرسش خبرنگار درباره آزمایش موشکی کره شمالی خودداری و تنها به گفتن جمله خیلی تشکر می کنم بسنده کرد. وی ترجیح داد پرسش خبرنگار را نادیده بگیرد.

براساس این گزارش، کاخ سفید اعلام کرد از این آزمایش موشکی آگاهی دارد اما هم اکنون نمی تواند موضعی روشن در برابر این اقدام اتخاذ کند. روشن است که دولت آمریکا دارد با رویکردی خیلی محتاطانه با این موضوع برخورد می کند.

کره‌جنوبی اعلام کرد که کره‌شمالی، صبح امروز- یکشنبه- دست به آزمایش یک موشک بالستیک به‌سوی دریای ژاپن (دریای شرق) زده‌ است.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز پرتاب یک موشک را تائید کرده‌ است. این نخستین آزمایش از این دست، از زمان آغاز ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» است. طبق اعلام کاخ سفید، رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان پرتاب موشک قرار گرفته‌ است.

طی هفته‌های اخیر، گزارش‌های مختلفی در مورد آمادگی پیونگ‌یانگ برای انجام یک آزمایش موشکی تازه منتشر شده بود. «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی نیز خود از پرتاب قریب‌الوقوع یک موشک دوربرد بالستیک خبر داده بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید