تصمیم هوشمندانه ال جی در استفاده از اسنپدراگون ۸۲۱ برای G6

کدخبر: ۱۶۱۱۵۹
استفاده از اسنپدراگون ۸۲۱ در ال جی جی ۶ رسما تایید شد. اگر چه این خبر، خبر بدی برای طرفداران ال جی است؛ اما از سویی دیگر یک تصمیم هوشمندانه از سوی ال جی است و دلیل این تصمیم این شرکت را در ادامه بیان خواهیم کرد.

به گزارش کلیک، انتظار می رود که ال جی جی ۶ در تاریخ ۲۶ فوریه (۸ اسفند) رونمایی شود. طبق اطلاعات منتشر شده این گوشی امکانات زیادی دارد و احتمالا می تواند کاربران زیادی را به سمت خود جذب کند. طبق اخبار منتشر شده، این گوشی فاقد طراحی مدولار است و از دوربین دوگانه برخوردار است و سیستم پرداخت موبایلی اختصاصی ال جی نیز در آن به کار گرفته شده است؛ اما موضوعی که توجه همه را به خود جلب کرده است این است که در این گوشی از پردازنده اسنپدراگون ۸۲۱ که محصول سال گذشته شرکت کوالکوم است، استفاده خواهد شد که خبر خوبی برای طرفداران ال جی نیست.

سامسونگ تعداد زیادی از پردازنده های ۸۳۵ را که جدیدترین و قدرتمندترین پردازنده شرکت کوالکوم است، تولید کرده است و قصد دارد تمام این پردازنده ها را در گوشی گلکسی اس ۸ که چند هفته پس از ال جی جی ۶ رونمایی می شود، به کار گیرد؛ بنابراین ال جی نمی تواند از این پردازنده در ساخت جی ۶ استفاده کند. البته برخی از افراد امیدوار بودند که این خبر درست نباشد و ال جی در ساخت جدیدترین پرچمدار خود از این پردازنده استفاده کند؛ اما متاسفانه خبر استفاده ال جی از اسنپدراگون ۸۲۱ در ساخت جی ۶ تایید شده است که باعث ناراحتی بسیاری از کاربران شده است.

 

در تصویری (تصویر بالا) که در نمایشگاه  CES امسال از سوی یک منبع مورد اعتماد منتشر شد، مشخص شد که این گوشی در برابر آب و گرد و غبار مقاوم است، صفحه نمایش آن که Full Vision نام دارد، ۵٫۷ اینچ است و تقریبا هیچ قابی در اطراف آن وجود ندارد، حسگر اثر انگشت آن در پشت گوشی تعبیه شده است و دارای فناوری صوتی quad DAC است. همچنین این تصویر بیانگر این بود که جی ۶ مجهز به پردازنده ۸۲۱ است؛ اما حال این سوال مطرح می شود این است که چرا ال جی در ساخت این جی ۶ که اصلی ترین پرچمدار ال جی در سال ۲۰۱۷ است، از پردازنده سال گذشته شرکت کوالکوم استفاده کرده است؟

به دلیل اینکه سامسونگ تمام پردازنده های اسنپدراگون ۸۳۵ را در ساخت گوشی گلکسی اس ۸ به کار گرفته است، تمام شرکت های که می خواهند گوشی های رده بالای خود را با این پردازنده عرضه کنند، باید رونمایی و عرضه گوشی های خود را به تعویق بیندازند و آن ها را در اواخر ماه می یا اوایل ماه ژوئن (اواسط خرداد) رونمایی کنند وال جی هم از این قائده مستثنی نیست؛ پس اگر ال جی تصمیم می گرفت جی ۶ را با اسنپدراگون ۸۳۵ روانه بازار کرد، باید آن را چند ماه پس از آن گلکسی اس ۸ عرضه می کرد و طرفداران آن چند ماه باید منتظر می ماندند؛ بنابراین تصمیم برای استفاده از اسنپدراگون ۸۲۱ در جدیدترین پرچمدار ال جی، یک تصمیم هوشمندانه محسوب می شود.

برای بسیاری از کاربران مهم نیست که چه پردازنده ای در گوشی آن ها استفاده می شود و همین که گوشی آن ها کارهای مختلف را با سرعت بالایی انجام دهد، برای آن ها کافی است؛ بنابراین اسنپدراگون ۸۲۱ هم پردازنده قدرتمندی محسوب است و به خوبی پاسخگوی نیاز بسیاری از کاربران است. طبق اطلاعات منتشر شده، این گوشی مدت کوتاه پس از رونمایی از آن، از اوایل ماه مارچ (اواسط اسفند ماه) در دسترس خواهد بود و اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، شش هفته زودتر از رقیب خود یعنی گلکسی اس ۸ در کشور کره جنوبی که مهم ترین بازار برای هر دو برند است، عرضه خواهد شد.

درست است که قدرت پردازنده جی ۶ کمی کمتر از گلکسی اس ۸ است؛ اما یک رقیب جدی برای این گوشی محسوب می شود و حتی می تواند آن را شکست دهد. احتمالا جی ۶ یکی از گوشی های برتر ۲۰۱۷ خواهد بود و به دلیل اینکه زودتر از گلکسی اس ۸ عرضه خواهد شد، احتمالا فروش بیشتری هم نسبت به آن خواهد داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید