اشتباهات تاکتیکی برانکو در دربی

کدخبر: ۱۶۱۲۸۷
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در دربی 84 اشتباهات تاکتیکی زیادی داشت و در چیدمان ترکیب خود هم اشتباه کرد.

به گزارش میزان، تیم تحت هدایت برانکو ایوانکوویچ به عقیده بسیاری از کارشناسان، بهترین پرسپولیسِ سال‌های اخیر است اما این تیم روز گذشته (یکشنبه) با وجود ثبت 6 پیروزی و 6 کلین‌شیت پیاپی، دربی 84 را با شکست پشت سر گذاشت.

غایب بزرگ این دیدار کمال کامیابی‌نیا بود که برانکو به بدترین شکل ممکن جای او را پر کرد. برانکو ایوانکوویچ در فصل نقل‌وانتقالات احمد نوراللهی را به تراکتورسازی داد اما هیچ تلاشی برای جذب یک هافبک دفاعی مطمئن نکرد تا در صورت محرومیت یا مصدومیت کامیابی‌نیا، بازیکنی برای جانشینی او داشته باشد.

در آخرین روزهای نقل‌وانتقالات نیم‌فصل، شهاب کرمی به پرسپولیس اضافه شد، بازیکنی که مدتی از میادین و حتی لیگ برتر دور بوده است. سرمربی پرسپولیس برای پر کردن جای خالی کامیابی‌نیا در دربی 84، حسین ماهینی را از خط دفاع به خط هافبک برد اما این بازیکن در جریان 90 دقیقه سردرگم بود و نمی‌دانست به عنوان هافبک دفاعی دقیقاً باید چه کاری انجام داد.

همچنین فرشاد احمدزاده در پست دفاع چپ عملکرد بسیار ضعیفی داشت. وی در بازی مقابل تراکتورسازی هم در این پست بازی کرد اما محک جدی نخورد ولی در بازی با استقلال، هافبک‌ها و مهاجمان آبی‌پوش بارها از پست سر احمدزاده نفوذ کردند. روی صحنه گل سوم، کاوه رضایی در غیاب احمدزاده، توانست به راحتی دروازه پرسپولیس را باز کند.

برانکو در دربی 84 اشتباهات تاکتیکی زیادی داشت و در چیدمان ترکیب خود هم اشتباه کرد. پرسپولیس روز گذشته به اندازه 12 هفته گل خورد. محمد انصاری و سید جلال حسینی نمایش ضعیفی داشتند و نقاط ضعف علیرضا بیرانوند هم کاملاً به چشم آمد.

باید دید برانکو می‌تواند روحیه شاگردانش را برای بازی حساس مقابل سپاهان احیا کند یا صدرنشین مطلق لیگ، روندی نزولی را در پیش خواهد گرفت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید