ترکیب احتمالی اکران نوروزی سینمای ایران

کدخبر: ۱۶۱۵۳۰
در فاصله پنج هفته تا اکران نوروزی، ترکیب احتمالی مهم ترین اکران سال سینمای ایران تقریباً مشخص شده و سینمای ایران با دو فیلم کمدی، دو فیلم اجتماعی و یک تریلر سیاسی J تاریخی برای یک فروش قابل توجه در آغاز سال 1396 دورخیز کرده است.
ترکیب احتمالی اکران نوروزی سینمای ایران

به گزارش «تابناک»؛ بر اساس آخرین برآوردها، فیلم «ماجرای نیمروز» برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم، بهترین فیلم ملی و بهترین فیلم به انتخاب تماشاگران در اکران نوروز 96 حضور خواهد داشت و با توجه به بازخوردهایی که این اثر در طول برگزاری جشنواره داشته، احتمالاً فروش قابل توجهی خواهد داشت و سهم چشمگیری از فروش اکران نوروزی را به نام خود ثبت می کند. اگر میزان استقبال از این فیلم در اکران عمومی با میزان رای مردم و استقبال از این اثر در جشنواره فیلم فجر نسبت مستقیم داشته باشد، بعید نیست ماجرای نیمروز بتواند هزینه تولیدش را از گیشه بازگرداند.

همچنین فیلم «گشت 2» ساخته سعید سهیلی که در ادامه «گشت ارشاد» ساخته شده و مضمونی کمیک دارد، احتمالاً با توجه به حواشی اکران «گشت ارشاد» و موفقیت این فیلم در گیشه، جزو فیلم های پرفروش نوروزی خواهد بود. حمید فرخ نژاد که حس کرده این فیلم حکم اسب برنده را دارد، علاوه بر نقش آفرینی، در مقام یکی از سرمایه گذاران نیز ظاهر شده و سازندگان برای فروش این اثر دورخیز کرده اند.

در همین ژانر فیلم سینمایی «سه بیگانه» نیز به عنوان گزینه اکران نوروزی است که باید دید در نهایت در این ایام اکران خواهد داشت یا حواشی نوبت پیشین اکران این فیلم، تکرار می شود.

حوزه هنری نیز به دنبال اکران «یک روز به خصوص» به کارگردانی همایون اسعدیان است. فیلم اسعدیان فضایی متفاوت با دیگر آثار دارد و باید دید آیا اکران نوروزی کمک می کند تا بتواند در گیشه حضور موفقی داشته باشد و دست پر صحنه را ترک کند؟ تجربیات پیشین اسعدیان معمولاً در گیشه موفق بوده و به همین دلیل انتظار می رود، این فیلم نیز بتواند در حد و اندازه خودش بفروشد و انتهای جدول فروش سینمای ایران در سال 1396 قرار نگیرد.

«رگ خواب» نیز گزینه ای است که احتمال می رود در اکران نوروزی باشد؛ فیلم تازه حمید نعمت الله با بازی درخشان لیلا حاتمی توجه شماری از منتقدان را جلب کرده اما مخالفان این فیلم نیز به اندازه موافق شان موضع دارند. باید دید تجربه تازه نعمت الله در نهایت کنار سایر فیلم ها قرار می گیرد و در نوروز اکران می شود یا در نهایت شرایط به گونه دیگری پیش می رود و باید منتظر نمایش این فیلم در نوبت های بعد اکران سال 1396 باشیم.

البته هنوز ترکیب این فیلم ها قابل تغییر است و تجربه نشان داده باید تا لحظه روی پرده رفتن فیلم های سینمایی صبر کرد و سپس به قضاوت درباره گزینه های مردم برای ایام نوروز پرداخت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید